Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Rusza kampania społeczna przeciwko przemocy rodzinnej

0
Podziel się:

"Kocham. Nie krzyczę" i "Kocham. Mam czas" to kolejna odsłona akcji społecznej przeciwko przemocy rodzinnej. Znani aktorzy i dziennikarze w spotach radiowych i telewizyjnych przekonują, że kochający rodzice nie tylko nie biją dzieci. Powinni też potrafić rozmawiać z dziećmi i mieć dla nich czas. 

Aktorka Magdalena Różdżka podkreśla, że większe rezultaty przynosi rozmowa z dzieckiem, a nie krzyk. Różdżka przekonuje, że warto przytulać dziecko i mówić, że się je kocha. "Jeżeli rodzice są spokojni i wszystko tłumaczą, dlaczego dziecko pewnych rzeczy nie może, to wszystko działa" - powiedziała aktorka.

Konrad Wojterkowski z Krajowego Centrum Kompetencji, współorganizator akcji, podkreśla, że wielu Polaków wciąż nie może zrozumieć dlaczego nie wolno bić dzieci. "Często rodzice mówią: kocham więc biję, żeby pokazać dziecku, że postępuje źle" - stwierdził Wojterkowski. Dodał, że dziecko karane w ten sposób zamyka się, traci poczucie bezpieczeństwa i nie rozumie, dlaczego kochająca je osoba bije.

Wojterkowski dodaje jednak, że dzięki medialnym kampaniom utrwalają się dobre relacje rodzinne: dlatego na plakatach pojawią się uśmiechnięci rodzice i szczęśliwe dzieci.

W akcję włączyło się pięć resortów: spraw wewnętrznych, sprawiedliwości, zdrowia, edukacji i pracy. Politycy zapewniają, że chcą zmienić prawo tak, aby jak najbardziej ograniczyć przemoc domową. W zeszłym roku policja przeprowadziła ponad 86 tysięcy interwencji związanych z przemocą w rodzinach.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)