Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rząd-minister administracji i cyfryzacji-nowe obowiązki

0
Podziel się:

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji przejmie odpowiedzialność za działania zmierzające do przeciwdziałania skutkom klęsk żywiołowych. Decyzję o zmianie kompetencji ministrów przyjęto podczas dzisiejszego posiedzenia Rady Ministrów.

Formalnie nastąpiło przeniesienie tej problematyki z działu "sprawy wewnętrzne" do "działu administracja publiczna". Oznacza to zmiany w ustawie o działach administracji rządowej, a także w ustawach o: stanie klęski żywiołowej; zarządzaniu kryzysowym; szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi.
Minister Michał Boni będzie upoważniony do wydania aktu wykonawczego określającego sposób funkcjonowania i organizacji centrów powiadamiania ratunkowego i wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego. Będzie także uprawniony do wydania rozporządzenia dotyczącego organizacji i funkcjonowania centralnego punktu systemu centrów powiadamiania ratunkowego.
Przewidziano także doprecyzowanie "działu informatyzacja" przez dodanie do niego nowych zadań, takich jak na przykład przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu, rozwój usług świadczonych drogą elektroniczną oraz usług na żądanie.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)