Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Rzeczpospolita"-hipermarkety-spadek popularności

0
Podziel się:

Hipermarkety rozwijają się w Polsce coraz wolniej - pisze "Rzeczpospolita". W przyszłym roku ich łączna sprzedaż ma być po raz pierwszy mniejsza od supermarketów.

Z przytoczonych przez "Rzeczpospolitą" danych firmy Euromonitor wynika, że w tym roku obroty hipermarketów wzrosną o 1,3 procent, a w przyszłym roku - o 1,6 procent. W tym samym czasie sprzedaż w supermarketach ma rosnąć odpowiednio o 11 i 7,8 procent, a w dyskontach - o 7,4 i 8 procent. W 2012 roku supermarkety mają mieć po raz pierwszy wyższą sprzedaż niż hipermarkety.
"Rzeczpospolita" wskazuje, że rynek hipermarketów jest w Polsce nasycony. Supermarkety są natomiast najbardziej zróżnicowanym segmentem rynku - są to zarówno mniejsze sklepy większych sieci jak i placówki rodzimych sieci. Część z nich otwiera też sklepy internetowe. Wielu Polaków docenia też to, że w supermarketach łatwiej znaleźć poszukiwany produkt i że nie ma w nich tak wielkich kolejek jak w hipermarketach.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/"Rzeczpospolita"/to/lm

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)