Z badań wynika, że od 2006 roku wizerunek SLD stale się poprawia. 22 procent respondentów uważa, że Sojusz jest proeuropejski, co piąty ankietowany jest zdania, że SLD otwiera Polskę na Europę i świat, a 19 procent, że jest nowoczesny.
Mocną stroną PSL-u jest poszanowanie tradycji - tak uważa 21 procent badanych. Według 13 procent ankietowanych partia Waldemara Pawlaka szanuje wartości rodzinne. Przez 13 procent Stronnictwo jest postrzegane jako związane z Kościołem katolickim, a przez co dziesiątego badanego jako wierne swoim ideałom.
27 procent badanych przez GfK Polonia uznało, że SLD to partia, która chce obsadzać jak najwięcej stanowisk swoimi ludźmi. O PSL sądzi tak 22 procent.
Wszystkie badania zrealizowała GfK Polonia dla "Rzeczpospolitej". Ostatnie przeprowadzono od 9 do 13 czerwca 2011 roku na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie około 1000 dorosłych Polaków.
Więcej szczegółów na temat sondażu GfK Polonia w "Rzeczpospolitej".
Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/"Rzeczpospolita"/kl/nyg