Kampania ma przybliżyć Polakom globalne problemy ekologiczne i zachęcić do codziennych przyzwyczajeń na bardziej przyjazne środowisku. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie WWF, 36 procent mieszkańców największych polskich miast nie zdaje sobie sprawy z problemu zanieczyszczenia i degradacji środowiska.
Jak podkreśla koordynator kampanii Karolina Tymorek, najważniejsze jest uświadomienie sobie, czym są proekologiczne zachowania. W codziennym życiu należy zwracać uwagę na ilość zużywanej wody, oszczędzać energię, kupować produkty które mają jak najmniej opakowań i nie są wodochłonne. Są to czynności, które nikomu nie powinny sprawić problemu - dodaje Karolina Tymorek.
Problemami na które zwraca uwagę kampania "SOS dla świata" są: nielegalny handel zagrożonymi gatunkami zwierząt, deficyt wody pitnej, zmiany klimatu, wycinka lasów, handel drewnem egzotycznym, problem elektrośmieci i nieodpowiednia gospodarka odpadami komunalnymi.
IAR