Wiceminister gospodarki Adam Szejnfeld uważa, że pozytywny wpływ na wizerunek Polski na świecie ma aktywność w wielu organizacjach międzynarodowych. Chodzi szczególnie o Unię Europejską i Światową Organizację Handlu.
Według Adama Szejnfelda, w Polsce brakuje agencji, która skoordynowałaby wszystkie działania promocyjne. W innych krajach funkcjonują takie instytucje. Wiceminister powiedział, że polski rząd pracuje nad jej stworzeniem.
Profesor Michał Kleiber, prezes Polskiej Akademii Nauk, przyznaje, że taka instytucja jest niezbędna. Podkreśla przy tym, że powinna się ona zająć promocją regionów Polski, a nie kraju jako całości. Według niego należy doprowadzić do sytuacji, w której obcokrajowcom Mazury będą jednoznacznie kojarzyć się z turystyką wodną.
Zdaniem profesora, kolejnym atutem Polski, wartym wypromowania, jest młodzież - wykształcona, ciekawa świata, znająca języki obce.
Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego przeprowadzi w tym roku trzeci konkurs dla gmin. Najbardziej atrakcyjne jednostki terytorialne otrzymają laur "Teraz Polska"