Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UOKiK-Reader's Digest-kara

0
Podziel się:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Przegląd Reader's Digest karę ponad 4,3 mln złotych. Ponadto spółka musi opublikować decyzję na swojej stronie internetowej oraz określony komunikat w dzienniku ogólnopolskim. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca odwołał się do sądu. Wątpliwości UOKiK wzbudziły listy wysyłane przez spółkę, na których treść skarżyli się konsumenci. Informacje wskazywały m.in. na to, że dostawali oni od Reader's Digest Przegląd wezwania do zapłaty za produkty, których nie zamówili. Prezes UOKiK wszczęła postępowanie przeciwko przedsiębiorcy w czerwcu 2011 roku. W toku postępowania Urząd ustalił, że Reader's Digest Przegląd żąda zapłaty za dostarczone produkty, których konsumenci nie zamawiali, grożąc jednocześnie windykacją należności. Nie informował też konsumentów w sposób jednoznaczny i zrozumiały o zamiarze zawarcia umowy. Reader's Digest wysyłał listy, które nie informują wprost o możliwości zakupu książek, ale wspominają, że można je otrzymać jako jeden z przyznanych przywilejów po odesłaniu uzupełnionych dokumentów udziału w loterii. Jak się okazało firma traktowała to jako złożenie zamówienia na ofertę wydawniczą.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)