Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UOKiK-turystyka-prawa konsumenta

0
Podziel się:

Nie wszystkie niedogodności związane z wakacyjnym wyjazdem można przewidzieć, ale wielu można zapobiec - przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wiele osób wakacyjne wycieczki kupuje właśnie teraz. Rzeczniczka UOKiKu Małgorzata Cieloch przypomina, żeby nie podpisywać umowy bez uważnego przeczytania warunków wyjazdu określających między innymi cenę wyjazdu, kategorię hotelu, plan wycieczki objazdowej czy, w wypadku ofert all inclusive, określenie, co one zawierają.

Eksperci Urzędu przypominają, że oferty first minute i last minute nie oznaczają dla turysty mniejszych praw.
W razie stwierdzenia nieprawidłowości w organizacji wyjazdu najlepiej od razu powiadomić o tym przedstawiciela biura podróży. Prawo do złożenia reklamacji obowiązuje przez 30 dni od powrotu z wakacji.
W razie upadku biura podróży, obowiązujące od jesieni nowe prawo turystyczne daje osobom przebywającym na wakacjach prawo do powrotu do miejsca wyjazdu na koszt organizatora. Pieniądze będą pochodziły z gwarancji ubezpieczeniowej biura podróży. Z kolei klientom, którzy nie zdążyli wyjechać na wypoczynek, prawo gwarantuje całkowity zwrot poniesionych kosztów.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)