Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zakaz reklamy papierosów ogranicza palenie wśród młodzieży

0
Podziel się:

Zakaz reklamy papierosów sprawia, że mniej młodych ludzi rozpoczyna palenie - wynika z badań WHO. Dziś przypada Światowy Dzień Bez Tytoniu. Hasłem przewodnim obchodów jest w tym roku: "Zakaz reklamy i promocji tytoniu oraz sponsoringu przez firmy tytoniowe".
Dyrektor biura WHO w Polsce Paulina Miśkiewicz podkreśliła, że producenci papierosów bardzo często omijają ustawowy zakazy reklamy swoich produktów. Każdy widział podkładki do wydawania reszty w sklepach czy banery reklamowe w punktach sprzedaży.
Wiceprzewodniczący Polskiego Towarzystwa Programów Zdrowotnych
Łukasz Balwicki dodał, że koncerny tytoniowe, aby poprawić swój wizerunek uciekają się do sponsoringu imprez masowych, sportowych czy festiwali.
Firmy tytoniowe reklamują się także umieszczając swoje logo na różnych produktach nie związanych z papierosami, na przykład czapeczkach, torbach, parasolach czy koszulkach. Również opakowania same w sobie stanowią element promocji. Dotyczy to głównie kolorowych przypominających perfumy opakowań papierosów przeznaczonych dla kobiet i młodzieży.
W Polsce papierosy pali ponad 9 milionów osób.

IAR

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)