Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

360 firm z Chin poszuka partnerów biznesowych na targach w Poznaniu

0
Podziel się:

Ponad 360 firm z Chin z branży tekstylnej, wyposażenia wnętrz oraz AGD w
przyszłym tygodniu w Poznania będzie promować swoje produkty i szukać partnerów biznesowych.
Chińczycy chcą wykorzystywać Polskę jako platformę do ekspansji na całą Europę Środkową.

Ponad 360 firm z Chin z branży tekstylnej, wyposażenia wnętrz oraz AGD w przyszłym tygodniu w Poznania będzie promować swoje produkty i szukać partnerów biznesowych. Chińczycy chcą wykorzystywać Polskę jako platformę do ekspansji na całą Europę Środkową.

Między 22 a 24 maja w stolicy Wielkopolski Chińczycy organizują Homelife Show - targi dla swoich firm, które chcą poszerzać swoją współpracę z Polską i krajami naszego regionu. "Ideą Homelife Show jest stworzenie platformy handlowo-biznesowej na rynkach rozwijających się" - mówił w czwartek na konferencji prasowej w Warszawie Binu Pillai z Meorient, jednej z największych chińskich firm organizujących wystawy.

Podobne wydarzenia jak to w naszym kraju organizowane są w jeszcze czterech państwach na świecie: Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Jordanii, Indiach oraz Egipcie. W przyszłym roku Chińczycy chcą też promować się w Rosji i Brazylii.

Do Poznania przyjedzie 171 chińskich firm z branży tekstylnej, 51 zajmujących się wyposażeniem wnętrz, 38 AGD oraz 42 produkujące bądź sprzedające oświetlenie. Chińska delegacja będzie liczyła 450 osób; zdecydowana większość to biznesmeni, ale będą też przedstawiciele władz prowincji Hangzhou, która współorganizuje targi.

"Zapoznanie się z wymaganiami lokalnego rynku doprowadziły do tego, że kładziemy największy nacisk na poprawienie jakości produktów, dlatego wszyscy wystawcy przeszli dość restrykcyjną kontrolę produktów. W tych targach uczestniczą tylko i wyłączenie te firmy, które spełniają normy tutejszego rynku" - zapewniał Pillai.

Jednym z wystawców będzie np. państwowy chiński koncern Hangzhou Goldfish Electrical Appliance Group, od wielu lat obecny na liście top 500 przedsiębiorstw przemysłu wytwórczego w Chinach. Hangzhou Goldfish współpracuje z polską Amicą Wronki i dostarczył na nasz rynek ponad 120 tys. sztuk pralek.

"Targi są skierowane nie tylko do polskich partnerów, polskiego biznesu; chcemy też, by były platformą oddziałującą na cały region. W tym roku organizujemy też międzynarodową kampanię promocyjną, skierowaną do importerów z Rosji, Białorusi Litwy oraz Ukrainy" - poinformował Pillai. Jego Meorient pokryje koszty wizyty kupców z tego regionu w Chinach.

Dyrektor Międzynarodowych Targów Poznańskich Elżbieta Roeske oceniła, że indywidualni przedsiębiorcy chińscy bardzo zabiegają o kontakty z Polską. "Widzimy duże ożywienie i zainteresowanie naszym regionem" - podkreśliła. W 2012 r. w różnych targach organizowanych przez MPT wzięło udział ponad 450 wystawców z Chin. Zeszłoroczna, pierwsza polska edycja Homelife Show przyciągnęła 250 firm z państwa środka.

Zdaniem eksperta ds. Chin Leszka Ślazyka polskie władze powinny się uczyć od Chińczyków działań promujących ekspansję rodzimego biznesu na rynkach zagranicznych. Zwrócił uwagę, że targi, które odbędą się w przyszłym tygodniu w Polsce są zorganizowane i sfinansowane przez stronę Chińską.

"Chińczycy organizują już drugą edycję wystawy; rozbudowują ją, dbają o to, by w targach brały udział zweryfikowane firmy, prezentujące odpowiednią jakość" - podkreślił.

Zwrócił uwagę, że ostatnia duża promocja Polski w Chinach miała miejsce podczas Expo w Szanghaju w 2010 r. "Nie sądzę, żeby jednorazowy występ przynosił jakiekolwiek konkretne wyniki gospodarcze dla polskich przedsiębiorstw" - ocenił.

Według danych przedstawionych przez Li Chengyao z ambasady Chin w warszawie obroty handlowe pomiędzy Polską a Chinami wynosiły w 2012 r. 14,3 mld dolarów i były o 10,8 proc. wyższe niż w 2011 r.(PAP)

stk/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)