Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

ARR: potrzebna jest promocja produktów zbożowych

0
Podziel się:

Według naukowców, Polacy spożywają zbyt mało produktów zbożowych, a powinny
one stanowić podstawę diety. By zachęcić konsumentów do kupowania pełnoziarnistego chleba i kasz
potrzebna jest ich promocja - uważa wiceprezes Agencji Rynku Rolnego Lucjan Zwolak.

Według naukowców, Polacy spożywają zbyt mało produktów zbożowych, a powinny one stanowić podstawę diety. By zachęcić konsumentów do kupowania pełnoziarnistego chleba i kasz potrzebna jest ich promocja - uważa wiceprezes Agencji Rynku Rolnego Lucjan Zwolak.

Polski Związek Producentów Roślin Zbożowych zorganizował w środę konferencję informującą o walorach pieczywa wysokiej jakości. Przedstawiciele związku podkreślali, że chleb z pełnego ziarna jest źródłem wielu cennych dla zdrowia składników odżywczych.

Organizatorom konferencji chodziło także o to, by uwypuklić, iż chleb jest ściśle związany z polską tradycją, z wypiekiem w domu i - jak mówił wiceminister rolnictwa Andrzej Butra - z "najlepszymi smakami i zapachami z dziecięcych lat". Dodał, że niestety w współczesnym społeczeństwie nie ma "szacunku do chleba" i wiele pieczywa trafia na śmietnik.

Prof. Krzysztof Krygier z Wydziału Nauk o Żywności Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskich podkreślił, że na zdrowie człowieka ma decydujący wpływ dieta. Eksperci od żywienia zalecają, by chleb był konsumowany każdego dnia. Powinno to być pieczywo z tzw. grubego przemiału.

Według profesora, obecnie w wielu krajach jest trend odchodzenia od białego pieczywa, które prawie nie zawiera witaminy B i błonnika, na rzecz produktów wytworzonych z mąki pełnoziarnistej.

Konferencja była sfinansowana z Funduszu Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych. Powstał on w połowie 2009 r. Dotychczas na jego konto wpłynęło 15,5 mln zł, wydano 8,7 mln zł. Z pieniędzy funduszu, które pochodzą od producentów rolnych, sfinansowane zostało w tym roku kilka kampanii promocyjnych m.in. cykl pikników zbożowych, a także projekt "Przetwory zbożowe - postawą naszej diety".

W 2012 r. rozpocznie się 3-letnia kampania informacyjno-promocyjna zachęcająca do spożywania makaronów. Akcja ta będzie kosztowała 3 mln euro, sfinansuje ją m.in. UE oraz fundusz. Kampania zostanie przeprowadzona na rynku ukraińskim, na zlecenie Polskiej Izby Makaronu. (PAP)

awy/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)