W konkursie "Promuj z pomysłem" zwyciężyło Miasto Białystok, drugie miejsce zajął Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, trzeci na podium znalazł się Instytut Uprawy, Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowy Instytut Badawczy w Puławach.
Do konkursu zgłoszono dwadzieścia projektów. Wszystkie oceniane były przez Kapitułę Konkursu, której przewodził Michał Ziętara, dyrektor Departamentu Programów Ponadregionalnych w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. W skład kapituły wchodzili też przedstawiciele PARP, Biura Konkursu oraz eksperci zewnętrzni.
Pierwsze miejsce zajęła kampania zmieniającej się komunikacji miejskiej, którą realizowało Miasto Białystok w ramach projektu "Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego Miasta Białegostoku - etap II". Projekt obejmuje rozbudowę dróg, budowę skrzyżowań i punktów przesiadkowych, wprowadzenie elektronicznych tablic informacyjnych na przystankach i wdrożenie Elektronicznej Karty Miejskiej, a także modernizację taboru.
Drugie miejsce otrzymały działania promocyjne projektu BIO, realizowane przez Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie. Projekt BIO obejmuje modernizację i wyposażenie laboratoriów szeroko rozumianych nauk przyrodniczych. Z nowych pracowni skorzystają liczne wydziały, zajmujące się biologią, badaniami nad żywnością czy ochroną środowiska. Pełna nazwa projektu to "Rozbudowa, modernizacja i wyposażenie zespołu laboratoriów edukacyjno-badawczych technologii, jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego żywności".
Trzecie miejsce zajął Instytut Uprawy Nawożenia i Gleboznawstwa - Państwowy Instytut Badawczy, który realizował promocję projektu "Rozwój klastra Dolina Ekologicznej Żywności".
Kapituła przyznała także wyróżnienie specjalne dla Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej (PWSZ) w Chełmie za promocję projektu "Centrum Studiów Inżynierskich Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie". Dzięki niemu w Chełmie powstaną nowe laboratoria: mechaniki i budowy maszyn oraz lotnicze. Umożliwią one kształcenie na nowych kierunkach.
Na zwycięzców czekają nagrody. Publikacja materiałów opisujących beneficjenta i realizowany przez niego projekt zostanie zaprezentowany w specjalnym dodatku do ogólnopolskiego dziennika, którego wydanie zostało zaplanowane na październik 2011 r. oraz w przygotowywanej właśnie publikacji "Promuj z pomysłem. Podręcznik dobrych praktyk". Osoby, odpowiedzialne za zwycięskie działania promocyjne otrzymają też vouchery na specjalistyczne szkolenia.
18 października 2011 r., w Hotelu Gromada w Warszawie odbędzie się konferencja podsumowująca projekt "Promuj z pomysłem". Laureaci konkursu zostaną zaproszeni do zaprezentowania swoich osiągnięć w zakresie promocji projektów.
Wszyscy biorący udział w konkursie są beneficjentami Programu Rozwój Polski Wschodniej. (PAP)
luo/ je/ mhr/