O ok. 140 etatów zmniejszy się zatrudnienie w samorządzie Częstochowy. Redukcje obejmujące urząd miasta, jednostki samorządu i gminne spółki mają przynieść ok. 5 mln zł oszczędności rocznie.
Jak poinformował PAP w środę Łukasz Stacherczak z biura prasowego częstochowskiego magistratu, decyzja prezydenta miasta Krzysztofa Matyjaszczyka - podyktowana koniecznością ograniczania kosztów bieżących samorządu - dotyczy 140 etatów, z których 50 to etaty w urzędzie miasta.
Dla porównania, dotychczasowy stan zatrudnienia w samym magistracie to ok. 850 etatów. Redukcja ma odbywać się poprzez wstrzymanie przyjęć nowych pracowników i nieprzedłużanie umów o pracę urzędnikom zatrudnionym na czas określony.
"Nie będą to cięcia na ślepo. Indywidualne i nadzwyczajne przypadki będą konsultowane z moimi zastępcami i dyrektorem urzędu. Tylko osobom absolutnie niezbędnym dla skutecznego działania administracji zostaną przedłużone kontrakty" - wyjaśnił cytowany przez biuro prasowe Matyjaszczyk.
Jak dotąd, nie jest znany termin zakończenia redukcji. Stacherczak wyjaśnił, że większa jej część nastąpiła już z końcem grudnia - wraz z upłynięciem terminów umów o pracę części pracowników. Ogółem oszczędności, zgodnie ze wstępnymi szacunkami, mają przynieść ok. 5 mln zł rocznie.
W projekcie budżetu Częstochowy na 2011 r. przewidziano wydatki w łącznej kwocie ponad 978,9 mln zł. Wynagrodzenia (wraz z naliczanymi od nich składkami) w jednostkach budżetowych to łącznie blisko 360,2 mln zł. (PAP)
mtb/ la/ gma/