Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

GrandFront 2008 dla "GW" i "Polityki"

0
Podziel się:

Okładki: "Gazety Wyborczej" na temat śmierci
Gustawa Holoubka i tygodnika "Polityka" z wizerunkiem Lecha Wałęsy
zwyciężyły w konkursie Izby Wydawców Prasy "GrandFront 2008" na
prasową okładkę minionego roku.

*Okładki: "Gazety Wyborczej" na temat śmierci Gustawa Holoubka i tygodnika "Polityka" z wizerunkiem Lecha Wałęsy zwyciężyły w konkursie Izby Wydawców Prasy "GrandFront 2008" na prasową okładkę minionego roku. *

Uroczystość ogłoszenia wyników konkursu i wręczenia nagród odbyła się w środę w Zamku Królewskim w Warszawie.

Jak powiedział prezes IWP Wiesław Podkański, konkurs ma na celu propagowanie najwyższych wzorców artystycznych okładek prasowych, które pełnią dwie funkcje: artystyczną i marketingową, zachęcającą do kupienia.

W konkursie pokazywane są najlepsze grafiki prasowe, wyróżniane są prace najbardziej twórcze, pomysłowe i profesjonalne. Promuje się najlepsze rozwiązania związane z redagowaniem graficznym prasy, a jednocześnie pokazuje poziom wykorzystywanych w Polsce rozwiązań edytorskich.

Wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego Piotr Żuchowski podkreślił w trakcie uroczystości, że Izba, organizując konkurs, "próbuje zachować wysoki poziom i jakość w dobie kryzysu, który szczególnie dotyka prasę".

W tym roku o nagrody główne rywalizowały 343 okładki w dwóch podstawowych kategoriach: czasopism i gazet. O trofea starały się pisma ogólnopolskie, a także lokalne i branżowe. Najwięcej zgłoszeń wpłynęło w grupie czasopism - 276 prac, w tym: magazynów społecznościowych - 49, branżowych - 78, czasopism hobbystycznych - 96, popularnych i czasopism kobiecych - 14, magazynów wielotematycznych - 23 i czasopism opinii - 16 okładek.

W grupie gazet zgłoszono 67 prac, w tym 39 - w kategorii gazet i czasopism lokalnych, 18 - w grupie gazet regionalnych, 10 - gazet ogólnopolskich.

Okładka "GW" z 7 marca 2008 r. (nr 57/2008) przedstawia czarno- białe zdjęcie Gustawa Holoubka stojącego między wypełniającymi niemal całe tło kurtynami teatralnymi. Zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej" Piotr Stasiński, odbierając nagrodę podkreślił, że cieszy się, iż "wciąż jeszcze mamy do czynienia z papierem". Maciej Kałkus ze studia graficznego "GW" podkreślił, że okładka ta jest efektem pracy całego zespołu dziennika, a fakt, iż redakcja "pozwoliła zrobić taką okładkę, to duża rzecz".

"Polityka" z 28 czerwca ub.r. (nr 26/2008) z tytułem "Wymazywanie Wałęsy" przedstawia niemal niewidoczną postać byłego prezydenta. Wyraźne są jedynie jego wąsy i znaczek Matki Boskiej w klapie marynarki. "Człowieka można wymazywać, symbole zostają" - tak pomysł na tę okładkę tłumaczył jej autor Marek Kwiatkowski.

W pozostałych kategoriach zwyciężyły:

- w kategorii "gazety i czasopisma lokalne": "Gazeta Jarocińska" nr 40/2008

- w kategorii "gazety regionalne": "Głos Pomorza" nr 92/2008

- w kategorii "gazety ogólnopolskie": "Gazeta Wyborcza" nr 57/2008

- w kategorii "magazyny społecznościowe": "Exklusiv" nr 71/72/2008

- w kategorii "czasopisma branżowe": "Architektura" nr 1/2008

- w kategorii "czasopisma hobbystyczne": "Focus Historia" nr 10/2008

- w kategorii "popularne czasopisma kobiece": "Viva!" nr 25/2008

- w kategorii "czasopisma wielotematyczne": "Zwierciadło" nr 1/2008

- w kategorii "czasopisma opinii": "Polityka" nr 26/2008

- w kategorii "redesign": "Dziennik Polski" (nagroda specjalna ArtFront)

- w kategorii "dodatek specjalny": "Forum Polska - Polska The Times" (nagroda specjalna ArtFront)

- w kategorii "linia okładek": "Magnes - Dziennik Polski" (nagroda specjalna ArtFront)

- w kategorii "cykl publikacji": "Tygodnik Powszechny" - "Książki w Tygodniku" (nagroda specjalna ArtFront).

Wszystkie okładki można oglądać na wystawie w Zamku Królewskim, czynnej do 28 kwietnia. Później okładki będą prezentowane w wybranych salonach Empik. Więcej informacji o nagrodzie na stronie www.grandfront.pl. Polska Agencja Prasowa była sponsorem konkursu. (PAP)

ktt/ itm/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)