Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Grudziądz: ponowny wybór ofert w przetargu na modernizację tramwajów

0
Podziel się:

Władze Grudziądza (woj. kujawsko-pomorskie) muszą ponownie rozpatrzyć
oferty złożone w przetargu na modernizację sieci tramwajowej. Jeden z oferentów podważył bowiem
sposób prowadzenia przetargu, a Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) potwierdziła jego zastrzeżenia.

Władze Grudziądza (woj. kujawsko-pomorskie) muszą ponownie rozpatrzyć oferty złożone w przetargu na modernizację sieci tramwajowej. Jeden z oferentów podważył bowiem sposób prowadzenia przetargu, a Krajowa Izba Odwoławcza (KIO) potwierdziła jego zastrzeżenia.

Do przetargu na inwestycję wycenianą na prawie 55 mln zł przystąpiło 11 wykonawców. Najkorzystniejszą ofertę na modernizację sieci tramwajowej - 54,8 mln zł - złożyło konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów ze Świecia nad Wisłą (woj. kujawsko-pomorskie), Przedsiębiorstwo Tor-Kar-Sson Zbigniew Kargul z Warszawy oraz Tor-Kar-Sson Sp. z o.o. Spółka Komandytowa z Elbląga.

"Zgodnie z procedurą, wykonawcy mogli składać odwołania wobec wyboru najkorzystniejszej oferty do prezesa Krajowej Izby Odwoławczej. Z tej możliwości skorzystał jeden wykonawca" - poinformował Marek Sikora, wiceprezydent Grudziądza.

Miasto uwzględniło zarzuty przedstawione w odwołaniu, KIO umorzyła więc postępowanie. Zgodnie z procedurą komisja przetargowa wezwała wykonawcę do uzupełnienia dokumentów i wkrótce powtórnie wybierze najkorzystniejszą ofertę.

To druga próba znalezienia wykonawcy jednej z największych inwestycji komunalnych realizowanych w ostatnich latach na terenie Grudziądza. Pierwszy raz postępowanie unieważniono, gdyż oferty znacznie przekroczyły możliwości budżetu miasta.

W drugim przetargu miasto zdecydowało się ograniczyć zakres prac, a do przeznaczonej początkowo na inwestycje kwoty ok. 42 mln zł dołożono 12,5 mln zł.

W ramach projektu modernizacji powstaną m.in. torowiska tramwajowe wraz z odwodnieniem, sieć trakcyjna, system sterowania i ogrzewania zwrotnic, a także zostaną przebudowane jezdnie, chodniki i oświetlenie oraz ścieżki rowerowe wraz z odwodnieniem. Zaplanowano również budowę systemu informacji pasażerskiej i wyposażenie budynku Centrali Nadzoru Ruchu.

Roboty mają się rozpocząć od wykonania pętli Tarpno. Do prac na kolejnych odcinkach wykonawca będzie mógł przystąpić po uruchomieniu komunikacji tramwajowej na pierwszym odcinku.

Równolegle z robotami drogowo-torowymi wykonawca będzie realizował prace budowlane związane z przygotowaniem budynku ekspedycji. Zwycięzca przetargu zobowiązany będzie również do wykonania badań archeologicznych, które poprzedzą inwestycję.

Badaniami archeologów objęte zostaną relikty tzw. Bramy Łasińskiej, które zostały częściowo odsłonięte i udokumentowane w trakcie prac związanych z remontem gazociągu w 2010 r. Wymagają one kompleksowego przebadania, jako jedne z najważniejszych pozostałości architektury średniowiecznego Grudziądza.

Inwestycja będzie w blisko 50 proc. finansowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

Wykonawca ma zakończyć prace do października 2014 roku. (PAP)

olz/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)