Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

II edycja projektu Konsorcjum Marki Poznań

0
Podziel się:

39 marek weźmie udział w drugiej edycji realizowanego wraz z Miastem Poznań
projektu Konsorcjum Marki Poznań. Przedsięwzięcie zakłada wspólne działania promocyjne i
marketingowe miasta i partnerów komercyjnych.

39 marek weźmie udział w drugiej edycji realizowanego wraz z Miastem Poznań projektu Konsorcjum Marki Poznań. Przedsięwzięcie zakłada wspólne działania promocyjne i marketingowe miasta i partnerów komercyjnych.

Konsorcjum Marki Poznań to pionierski projekt marketingowy zainicjowany przez Miasto Poznań. Do uczestnictwa w nim zostały zaproszone silne i prestiżowe marki związane z Poznaniem poprzez siedzibę producenta, miejsce produkcji czy historyczne pochodzenie. W ramach pierwszej edycji programu z miastem współpracowało 21 firm.

Jak poinformował w środę dyrektor biura promocji miasta Poznania Łukasz Goździor, w drugiej edycji projektu znalazły się takie firmy jak Volkswagen, który w Poznaniu posiada jedną z większych fabryk w Europie, Solaris, którego autobusy można zobaczyć na całym świecie czy Lech Poznań - jeden z bardziej rozpoznawalnych klubów piłkarskich w Polsce.

Pomysłodawcy przedsięwzięcia podkreślają, że jako jedyne w Polsce zakłada ono trwałą współpracę marketingową pomiędzy miastem, a partnerami komercyjnymi. Współpracę symbolizuje logotyp "Made in Poznań".

W drugiej edycji projektu biorą udział firmy reprezentujące jedenaście różnych branż. Najliczniej reprezentowane branże to: technologie internetowe, handel, moda, uroda, motoryzacja oraz zdrowie.

"Wiodącym założeniem tego projektu jest hasło, że razem możemy więcej. Nasze myślenie, jako miasta jest takie, że o sile Poznania decydują jego ludzie i jego marki. Poznań nie byłby takim miastem, jakim obecnie jest bez Volkswagena, Komputronika czy Allegro. Z drugiej strony przedsiębiorcy wiedzą już, jakie korzyści może przynosić współpraca z miastem, w którym funkcjonują" - powiedział Goździor.

Jak podał, realizowane wspólnie akcje będą miały wymiar zarówno ogólnopolski jak i lokalny.

"Konsorcjum Marki Poznań to nie tylko znak +Made in Poznań+, ale również dwa inne, nowe projekty: +Inspired by Poznań+ oraz +Poznań Pozitive+. Pierwszy z nich ma promować wydarzenia kulturalne, które odbywają się w Poznaniu, ma też pomóc w stworzeniu artystom przestrzeni do spotkań i działań artystycznych. Z kolei "Poznan Pozitive" skierowany jest do młodych, zdolnych oraz zaangażowanych społecznie poznaniaków" - poinformował.

Decyzję o podjęciu współpracy miasta z poszczególnymi markami podjęła tzw. rada ekspertów - gremium niezależnych ekspertów z zakresu marketingu, kultury, innowacji czy sportu.

Kryteriami decydującymi o podjęciu współpracy z markami były m.in. ich rozpoznawalność i reputacja wśród grup docelowych na terenie Poznania i okolic. (PAP)

rpo/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)