Świętokrzyski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał pozytywną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie obwodnicy Kielc w ciągu drogi ekspresowej S7 Trójmiasto-Chyżne - powiedziała w środę PAP rzeczniczka kieleckiego oddziału GDDKiA Małgorzata Pawelec.
Dwujezdniowa obwodnica Kielc jest już dostępna dla kierowców od miesiąca, w kilku miejscach jednak obowiązują jeszcze ograniczenia prędkości.
Dzięki decyzji inspektora, do połowy przyszłego tygodnia powinny zostać usunięte ostatnie znaki z ograniczeniami prędkości. Wtedy też na całym odcinku obwodnicy stanie się ona oficjalnie dwujezdniową drogą ekspresową "S" z dopuszczalną prędkością dla samochodów osobowych do 120 km/h.
Ograniczenia mogą być możliwe jedynie w obrębie węzłów łączących trasę z innymi drogami - poinformowała PAP Pawelec.
"Decyzja Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego potwierdziła zgodność wykonania inwestycji z projektem budowlanym oraz to, że prace porządkowe placu budowy poza drogą mogą być prowadzone do listopada" - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Kielcach.
Przebudowa obwodnicy Kielc to największa inwestycja drogowa na terenie województwa świętokrzyskiego realizowana przez GDDKiA przy udziale środków z Unii Europejskiej. Całkowity koszt inwestycji sięga 837 mln zł. Powstaje ona w ciągu drogi krajowej nr 7, łączącej Trójmiasto z przejściem granicznym ze Słowacją w Chyżnem. Nowa obwodnica skróci czas przejazdu m.in. między Warszawą a Krakowem.
Inwestycja obejmuje budowę 22,7 km trasy ekspresowej, przebudowę węzłów komunikacyjnych w Jaworzni (Kielce-Jaworznia), Chęcinach (Kielce-Południe) i Kostomłotach (Kielce-Zachód) oraz zjazdów z S7 na krajową drogę nr 74. Powstało 18 wiaduktów, dziewięć mostów, cztery przejścia dla pieszych i trzy przejścia dla dużych zwierząt nad drogą ekspresową.(PAP)
mjk/ je/ mag/