Telewizja i platformy internetowe cieszą się największą popularnością jako źródła informacji - pokazały wyniki badań przeprowadzonych w Wielkiej Brytanii, USA, Niemczech, Danii i Francji.
Co najmniej 74 proc. z ponad 6 tys. uczestników przeprowadzonych w kwietniu badań korzystało w ciągu tygodnia z komputera, aby uzyskać dostęp do informacji - to nadal najpopularniejszy środek przekazu. Wzrasta jednak znaczenie telefonów komórkowych - co najmniej 20 proc. osób użyło ich w tym samym celu. Około 8,5 proc. używało tabletów.
Wyniki badań wskazują na zmianę w podejściu konsumentów. Tradycyjny dostęp do internetu w domu i w miejscu pracy jest wzbogacany dzięki urządzeniom mobilnym.
Niemcy okazują największą wierność tradycyjnym formom przekazu wiadomości. Tylko 6 na 10 osób korzystało ze źródeł internetowych, w odróżnieniu od 8 na 10 w pozostałych krajach objętych badaniem.
W Wielkiej Brytanii tylko 4 proc. badanych kiedykolwiek zapłaciło za wiadomości w wersji cyfrowej, w porównaniu do 12 proc. w Danii i 6-8 proc. w innych krajach. Użytkownicy tabletów, stanowiący 13 proc. badanych, z równą częstotliwością korzystali z płatnych i bezpłatnych źródeł internetowych.
Użytkownicy w Europie posługują się najczęściej znanymi źródłami, natomiast ponad połowa badanych Amerykanów wymieniła nowe źródła, takie jak _ Huffington Post _ i _ Gawker _. Blisko 70 proc. Amerykanów korzystało z ankiet, możliwości komentowania oraz dzielenia się informacjami. To o ok. 30 proc. więcej niż w innych krajach.
Badania przeprowadziła firma YouGov na zlecenie Instytutu Studiów Dziennikarstwa Reutersa w Oksfordzie.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Reklama rośnie, ale wolno. Znów przoduje internet W 2011 roku szacowana wartość rynku reklamowego wyniosła 7 miliardów 492 miliony złotych. | |
Telewizja traci. Pierwszy kwartał na minusie Po pierwszych trzech kwartałach 2011 roku, rynek reklamy w Polsce urósł o 4,3 procenta. Wydatki na reklamę w TV w trzecim kwartale 2011 roku zmniejszyły się o 1 procent. | |
Radio zyskało na reklamie. Kto stracił? Reklamodawcy sezonowi wydali w te wakacje aż 11,1 mln zł, czyli o ponad połowę więcej niż przed rokiem, na promocję w tym medium. |