Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Ipsos: w październiku wzrósł optymizm konsumentów

0
Podziel się:

Początek jesieni przyniósł poprawę nastrojów konsumenckich: Wskaźnik
Optymizmu Konsumentów Ipsos zanotował wzrost o 1,52 pkt do 82,75 pkt - poinformował Ipsos w
poniedziałkowym komunikacie.

*Początek jesieni przyniósł poprawę nastrojów konsumenckich: Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos zanotował wzrost o 1,52 pkt do 82,75 pkt - poinformował Ipsos w poniedziałkowym komunikacie. *

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 pkt.

Jak zwrócił uwagę Ipsos, mimo niewielkiego wzrostu w ujęciu miesiąc do miesiąca, analiza rok do roku pokazuje dużą poprawę w nastrojach Polaków. Rok temu wartość wskaźnika wyniosła 72 pkt, czyli 10 pkt mniej niż obecnie.

Z badania wynika, że co piąty Polak (20 proc.) uważa, że sprawy naszego kraju zmierzają w dobrym kierunku (we wrześniu uważało tak 16 proc.), a przeciwnego zdania jest 66 proc. respondentów. We wrześniu br. uważało tak 72 proc. respondentów.

Zwiększył się nieco odsetek Polaków uważających, że obecnie jest dobry moment na kupowanie dóbr trwałego użytku - z 14 proc. we wrześniu do 15 proc. w październiku. Podano też, że 31 proc. badanych uważa, że teraz nie warto odkładać pieniędzy. Miesiąc wcześniej taką postawę deklarowało 27 proc.

Mniej z nas jest zdania, że sytuacja gospodarcza w Polsce w ostatnich 12 miesiącach się pogorszyła - we wrześniu takiego zdania był prawie badany (49 proc.), podczas gdy w październiku odsetek wyniósł 42 proc. respondentów.

Badanie przeprowadzono w dniach 17-24 października br. na reprezentatywnej próbie 1005 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.(PAP)

her/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)