Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jest wstępny raport w sprawie awaryjnego lądowania Boeinga

0
Podziel się:

Dokument został umieszczony na stronie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.

Jest wstępny raport w sprawie awaryjnego lądowania Boeinga
(PAP/Jacek Turczyk)

W internecie opublikowany został wstępny raport komisji badającej przyczyny awaryjnego lądowania Boeinga 767 na warszawskim lotnisku Chopina. Dokument liczy 19 stron. Jak wcześniej informował wiceprzewodniczący komisji Maciej Lasek, zawiera jedynie ustalenia faktyczne m.in. chronologiczny opis zdarzenia. Nie ma w nim natomiast analiz ani wyników przeprowadzanych przez komisję badań.

Komisja na podstawie prawa lotniczego i zapisu aneksu 13 do Konwencji Chicagowskiej zakwalifikowała awaryjne lądowanie Boeinga, bez wysuniętego podwozia, jako wypadek. Zgodnie z przepisami wstępny raport w tej sprawie miał powstać w ciągu 30 dni.

Teraz eksperci przygotowywać będą projekt raportu końcowego; prace nad nim mogą potrwać nawet kilka miesięcy. Z tym projektem zapozna się załoga samolotu oraz przewoźnik; następnie zostanie on przetłumaczony na język angielski i wysłany do amerykańskiej organizacji zajmującej się badaniem wypadków i katastrof NTSB (National Transportation Safety Board) oraz do producenta samolotu, firmy Boeing.

1 listopada lecący z amerykańskiego Newark w stanie New Jersey samolot Polskich Linii Lotniczych LOT wylądował awaryjnie na warszawskim lotnisku Chopina. Maszyna nie mogła wysunąć podwozia i lądowała _ na brzuchu _. Na pokładzie było 220 pasażerów i 11 członków załogi; nikt nie został ranny.

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych odczytała pokładowe rejestratory parametrów lotu, zabezpieczyła dokumentację techniczną samolotu, przeprowadziła ocenę stanu technicznego maszyny i jej systemów, a także prowadziła wywiady z załogą.

Na raport czeka także stołeczna prokuratura okręgowa prowadząca śledztwo dotyczącego awaryjnego lądowania Boeinga 767. Śledczy ustalają, jak doszło do konieczności awaryjnego lądowania, czy dopełnione zostały wszystkie procedury i czy ktoś mógł popełnić błąd. W tej sprawie przesłuchani zostali już członkowie załogi. Trwają przesłuchania pasażerów, którzy otrzymali status pokrzywdzonych.

Śledztwo wszczęto z artykułu 174 Kodeksu karnego. Mówi on o _ sprowadzeniu bezpośredniego zagrożenia katastrofą w ruchu lotniczym _. Grozi za to od 6 miesięcy do 8 lat więzienia.

O awaryjnym lądowaniu na Okęciu czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/237/t134893.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/komorowski;wreczy;odznaczenie;kapitanowi;wronie,155,0,959387.html) Honorów dla kapitana Wrony ciąg dalszy Prezydent Bronisław Komorowski spotka się w Pałacu Prezydenckim, z załogą Boeinga 767.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/165/t180645.jpg ) ] (http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/lot;liczy;straty;nie;powinny;byc;duze,180,0,956852.html) Już liczą straty po awaryjnym lądowaniu Polskie Linie Lotnicze LOT przygotowują obecnie kosztorys związany ze szkodami, jakie polski przewoźnik poniósł z związku z wtorkową awarią boeinga na warszawskim lotnisku.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/177/t180657.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/pilot;zdradza;szczegoly;dramatycznego;ladowania;boeinga,44,0,955948.html) Pilot zdradza szczegóły dramatycznego lądowania Wiemy już kiedy Okęcie zostanie otwarte i co dzieje się z uszkodzoną maszyną.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)