Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Kampania "Czyste plaże" rusza nad Bałtykiem

0
Podziel się:

Na nadbałtyckich plażach rozpoczyna się już dziesiąta edycja kampanii
"Czyste plaże", organizowanej przez fundację Recal, która będzie prowadzić akcję zbierania
aluminiowych puszek, a także edukacji ekologicznej.

Na nadbałtyckich plażach rozpoczyna się już dziesiąta edycja kampanii "Czyste plaże", organizowanej przez fundację Recal, która będzie prowadzić akcję zbierania aluminiowych puszek, a także edukacji ekologicznej.

"Kampania +Czyste Plaże+ skierowana jest do wszystkich, którzy spędzać będą wakacje na plażach Bałtyku od lipca do początku września. Docelową grupą są jednak dzieci i młodzież. Chcemy w nich wyrabiać nawyk segregowania odpadów i pozyskiwania cennych surowców wtórnych" - powiedział Artur Łobocki z zarządu fundacji.

Dodał, że w tym roku w planach jest przeprowadzenie co najmniej 300 warsztatów dla wypoczywających nad morzem kolonistów i obozowiczów. Przewidywana liczba ich uczestników to około 12-14 tys. dzieci i młodzieży. "Będziemy na nich przedstawiać zasady selektywnej zbiórki odpadów. Uzupełnieniem zajęć będzie zbiórka pustych puszek po napojach na plażach. Zebrany surowiec trafi do punktów skupu" - powiedział.

"W zeszłym roku tylko same dzieci z kolonii biorące udział w akcji zebrały ponad 50 tys. puszek - prawie tonę aluminium, a do punktów skupu z nami współpracujących trafiło 360 ton cennego metalu" - powiedział Łobocki. W tym sezonie nieformalną Koalicję Czystych Plaż obok Fundacji Recal tworzą samorządy m.in.: Gdyni, Jastarni, Władysławowa, Krokowej, Ustki, Rewala, Dziwnowa, Międzyzdrojów i Świnoujścia. Przyłączyły się także Słowiński Park Narodowy, Woliński Park Narodowy i Nadmorski Park Krajobrazowy - razem 18 podmiotów.

Fundacja Recal przygotowała plakaty i kartki pocztowe promujące kampanię. Trafią one m.in. na kempingi, do sklepów i barów, na słupy ogłoszeniowe we wszystkich gminach uczestniczących w akcji. Rozdawane też będą specjalne worki na puszki i magnesy służące do odróżniania przedmiotów aluminiowych od stalowych. Kartki pocztowe dodatkowo zawierają dokładne adresy punktów skupu surowców wtórnych leżących w pasie wybrzeża Bałtyku.

Na potrzeby kampanii przygotowano 3,5 tys. plakatów i 24 tys. kartek pocztowych oraz 15 tys. worków na puszki oraz liczne gadżety będące nagrodami dla dzieci. W tym roku kampania realizowana jest w pięciu regionach atrakcyjnych turystycznie. Oprócz wybrzeża Bałtyku są to: Beskidy, Mazury, Bieszczady oraz Sudety.

Chętni do wzięcia udziału w akcji mogą uzyskać informacje pod bezpłatnym numerem tel. 0 800 100 205. Wakacyjne kampanie edukacji recyklingowej są współfinansowane w ponad 50 proc. ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pozostałą część finansuje Fundacja Recal, Recan Organizacja Odzysku SA i samorządy gmin. Fundacja Recal została powołana w 1995 roku przez jednego z producentów puszek aluminiowych, firmę Continental Can Polska oraz światowe koncerny aluminiowe. (PAP)

szt/ itm/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)