*Prawie 450 billboardów promujących Szczecin można oglądać do 10 lipca na głównych ulicach Berlina i Hamburga. *
Na plakatach umieszczono najbardziej rozpoznawalne budowle tych trzech miast - Bramę Brandenburską w Berlinie, ratusz w Hamburgu oraz Wały Chrobrego z gmachem Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie. Na ich tle widać postać dziewczyny w jeansach i czerwonym T- shircie, która wygina się tworząc tzw. mostek.
"Symbolika tej postaci jest czytelna - to ludzie, młodzi ludzie, są i będą pomostem łączącym Szczecin z Berlinem i Hamburgiem" - tłumaczyła dziennikarzom na konferencji prasowej zorganizowanej w poniedziałek przed szczecińskim Urzędem Miejskim dyrektor wydziału strategii rozwoju i promocji miasta Urszula Berlińska.
Podkreślała, że okres kampanii promocyjnej - czas finału Mistrzostw Świata w piłce nożnej - wybrano m.in. w tym celu, aby nie tylko Niemcom, ale i "reszcie świata obecnej w tym czasie w Niemczech zakomunikować, że w pobliżu jest miasto Szczecin, partner Berlina i Hamburga, równie atrakcyjne i warte uwagi".
Prezydent miasta Marian Jurczyk podkreślał, że coraz więcej turystów przyjeżdża do Szczecina, który - jak mówił - ma wielkie walory turystyczne i należy te możliwości wykorzystać.
Kampania, którą rozpoczęto w ubiegły piątek, potrwa dziesięć dni i będzie zbliżona do podobnych akcji promocyjnych, z których skorzystały już inne polskie miasta takie, jak Kraków, Poznań, Wrocław czy Gdańsk.
Szczecińska kampania kosztuje miasto 30 tys. euro.(PAP)
mgm/ ura/