Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kolejne firmy w Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Pomorza Zachodniego

0
Podziel się:

Sieć Dziedzictwa Kulinarnego Pomorza Zachodniego wzbogaciła się we wtorek o
pięć nowych członków, wśród nich są m.in. pasieka i firma produkująca wyroby wędliniarskie a także
szczeciński zespół szkół. Zachodniopomorska sieć liczy obecnie 26 firm i instytucji.

Sieć Dziedzictwa Kulinarnego Pomorza Zachodniego wzbogaciła się we wtorek o pięć nowych członków, wśród nich są m.in. pasieka i firma produkująca wyroby wędliniarskie a także szczeciński zespół szkół. Zachodniopomorska sieć liczy obecnie 26 firm i instytucji.

Certyfikaty potwierdzające przynależność do zachodniopomorskiej sieci otrzymali we wtorek: centrum kształcące gastronomików w Zespole Szkół nr 6 im. Mikołaja Reja w Szczecinie; gospodarstwo produkujące m.in. pierniki szczecińskie "Dworek Tradycja"; firma "Górna" wytwarzająca tradycyjne wyroby wędliniarskie; gospodarstwo rolno-pasieczne "Lipowa Pasieka" i gospodarstwo "Zagon", z którego pochodzi ogórek kołobrzeski i tradycyjna kapusta kiszona.

Sieć Dziedzictwa Kulinarnego Pomorza Zachodniego należy do działającej od 1995 r. Europejskiej Sieci Dziedzictwa Kulinarnego. Jej członkami są regiony różnych krajów, na ogół z Europy północnej. Regionalne sieci są natomiast zrzeszeniem przedsiębiorców. O członkostwo w nich mogą ubiegać się np. producenci rolni, przetwórcy żywności, restauracje, punkty gastronomiczne, hotele.

Aby znaleźć się w Sieci Dziedzictwa Kulinarnego Pomorza Zachodniego przetwórcy żywności powinni wytwarzać produkty oparte na surowcach produkowanych w tym regionie oraz szczegółowo opisać jak powstały. Restauracje, punkty gastronomiczne i hotele powinny m.in. używać składników i surowców wytwarzanych na Pomorzu Zachodnim i przygotowywać potrawy, które mają historyczne tradycje w regionie.

W 2005 roku pierwszym polskim członkiem sieci zostało województwo warmińsko-mazurskie. Krajowymi członkami Europejskiej Sieci Dziedzictwa Kulinarnego są też m.in. regiony: opolski, pomorski, wielkopolski i mazowiecki.

Oprócz możliwości posługiwania się logo sieci, członkostwo daje przedsiębiorcom prawo do umieszczania informacji o sobie na internetowych stronach województwa i Europejskiej Sieci Dziedzictwa Kulinarnego. Firmy wpisane na listę mogą też bezpłatnie reklamować się w regionalnych folderach, a także uczestniczyć w regionalnych imprezach promocyjnych. (PAP)

res/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)