Notowania

wiadomości
21.11.2013 15:57

Kompania Węglowa nie zmniejszy produkcji tzw. węgla grubego

W przyszłym roku, mimo planowanego dalszego ograniczenia wydobycia węgla, Kompania Węglowa (KW) nie zamierza zmniejszyć produkcji tzw. węgla grubego, czyli węgla opałowego, kupowanego przez drobnych odbiorców - deklaruje spółka.

Podziel się
Dodaj komentarz

W przyszłym roku, mimo planowanego dalszego ograniczenia wydobycia węgla, Kompania Węglowa (KW) nie zamierza zmniejszyć produkcji tzw. węgla grubego, czyli węgla opałowego, kupowanego przez drobnych odbiorców - deklaruje spółka.

Firma zamierza także przedstawić w przyszłym roku taką "strategię cenową" w zakresie niektórych miałów energetycznych, aby przywrócić ich konkurencyjność w Polsce wobec węgla z importu.

Informację w tej sprawie przedstawił podczas czwartkowego spotkania ze sprzedawcami węgla w Wiśle (Śląskie) dyrektor pionu ds. sprzedaży i marketingu Kompanii Tomasz Huzarewicz.

"W przyszłym roku kopalnie spółki wydobędą ogółem mniej węgla niż w tym roku, jednak plany produkcji mają być zmienione tak, aby utrzymać udział węgla grubego co najmniej na poziomie roku 2013. Chcemy, aby ograniczenie produkcji ogółem nie wiązało się ze zmniejszeniem podaży węgla grubego dla klientów" - zadeklarował Huzarewicz.

Tzw. węgiel gruby, kupowany najczęściej przez odbiorców indywidualnych, to najbardziej dochodowy gatunek. Najwyższa jest też marża producenta i sprzedawcy; nie ma problemów ze zbytem. Produkcja takiego węgla to ok. 15 proc. całego wydobycia. Znaczące zwiększenie tego udziału nie jest możliwe ze względów technologicznych.

Kompania chce także zwiększyć produkcję miałów energetycznych o określonych parametrach dla rynku średnich i małych odbiorców krajowych.

"Chcielibyśmy na przyszły rok zaprezentować taką strategię cenową, która pozwoli - szczególnie np. w segmencie ciepłownictwa - podjąć konkurencję z węglem importowanym, aby nie tracić udziału w rynku" - powiedział dyrektor.

Zdaniem Huzarewicza kluczem do zwiększenia konkurencyjności polskiego węgla na rynku krajowym jest - jak powiedział - "mądra strategia sprzedaży".

"Chcemy to osiągnąć dzięki rzeczywistej, przejrzystej sieci dystrybucyjnej, w której sprzedawany będzie węgiel o zagwarantowanych parametrach jakościowych, z przejrzystą polityką cenową dla klienta finalnego" - ocenił dyrektor.

Kompania to największy polski producent węgla kamiennego. W tym roku kopalnie spółki wydobędą ponad 34 mln ton tego surowca.(PAP)

mab/ je/

Tagi: wiadomości, pap
Źródło:
PAP
komentarze
+1
+1
ważne
smutne
ciekawe
irytujące
Napisz komentarz