Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Kraków: Badania nt. utrudnień dla cudzoziemców w urzędach

0
Podziel się:

Bariera językowa i biurokracja panująca w krakowskich urzędach to najczęstsze
utrudnienia, na jakie napotykają cudzoziemcy w Krakowie - wynika z badań opublikowanych przez
Stowarzyszenie Promocji Wielokulturowości. Pozytywne oceny uzyskała w ankietach policja.

Bariera językowa i biurokracja panująca w krakowskich urzędach to najczęstsze utrudnienia, na jakie napotykają cudzoziemcy w Krakowie - wynika z badań opublikowanych przez Stowarzyszenie Promocji Wielokulturowości. Pozytywne oceny uzyskała w ankietach policja.

"Istnieją poważne problemy z porozumieniem się z krakowskimi urzędnikami i brak dostępu do informacji dla obcokrajowców" - komentowała w czwartek wyniki badań prezes stowarzyszenia Anna Kostecka.

Stowarzyszenie Promocji Wielokulturowości "Interkulturalni Pl" opublikowało raport pt. "Cudzoziemcy w Krakowie - monitoring dostosowania Krakowa do potrzeb obcokrajowców" - w którym przedstawiono rezultat siedmiomiesięcznych badań finansowanych przez Fundację im. Stefana Batorego. Celem projektu była odpowiedź na pytanie: co zrobić, aby ułatwić cudzoziemcom życie w Krakowie.

"W naszym projekcie chcieliśmy zwrócić uwagę na problemy, z którymi zmagają się cudzoziemcy przybywający do Krakowa, dlatego przyjrzeliśmy się dokładniej pracy urzędników, policji, pracowników Regionalnego Dworca Autobusowego (RDA), PKP, Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji (MPK) i rozwiązaniom logistycznym transportu publicznego" - mówiła wiceprezes stowarzyszenia Iga Machalewska.

Pozytywne oceny uzyskała w ankietach policja. Badani ocenili, iż służba ta jest bardzo dobrze przygotowana do obsługiwania cudzoziemców. Podobnie wygląda ocena RDA i MPK. Chwalono m.in. automaty biletowe i przejrzystą stronę internetową przedsiębiorstw.

Negatywne oceny zebrało PKP. Wszystkie ankietowane osoby na pytanie: "czy dworzec główny w Krakowie jest przystosowany do obsługi obcokrajowców?", odpowiedziały: nie.

Obsługującym cudzoziemców urzędnikom natomiast najczęściej zarzucano biurokrację i brak kompetencji językowych.

"Cieszymy się, że taki raport powstał, gdyż daje nam to szersze spojrzenie na pracę naszych urzędników. Przeczytaliśmy go z wielkim zainteresowaniem i staramy się zrobić wszystko, aby było lepiej" - powiedziała PAP dyrektor Oddziału do Spraw Cudzoziemców Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego Lucyna Gajda. (PAP)

egk/ hp/ rgr/ itm/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)