Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

KRRiT podliczyła wydatki na płatne ogłoszenia wyborcze

0
Podziel się:

Komitety wyborcze, które wydały na płatną
kampanię wyborczą w mediach mniej niż 2 mln zł, nie uzyskały
mandatów parlamentarnych - wynika z raportu przygotowanego przez
departament reklamy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Komitety wyborcze, które wydały na płatną kampanię wyborczą w mediach mniej niż 2 mln zł, nie uzyskały mandatów parlamentarnych - wynika z raportu przygotowanego przez departament reklamy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Najwięcej na płatne ogłoszenia wyborcze wydał PiS - ponad 9 mln 700 tys. zł, co stanowi 27,6 proc. wydatków poniesionych przez wszystkie komitety, na drugim miejscu znalazła się PO - ponad 8 mln 800 tys. zł (24,8 proc.), dalej znalazły się LiD - ponad 7 mln 400 tys. (20,9 proc.), PSL - ponad 6 mln 900 tys. zł (19,6 proc.), LPR - ponad 1 mln 800 tys. (5,2 proc.), Samoobrona - ponad 540 tys. zł (1,5 proc.).

KRRiT wyliczyła ponadto, że jeżeli podsumuje się wydatki poniesione na emisję płatnych ogłoszeń wyborczych w radiu i telewizji w przeliczeniu na jeden mandat w Sejmie i Senacie, to najwięcej "kosztował" on Komitet Wyborczy PSL - ponad 224 tys. zł i Komitet Wyborczy LiD - ponad 139 tys. zł.

Komitet Wyborczy PO jeden mandat "kosztował" ponad 32 tys. zł, a Komitet Wyborczy PiS - ponad 47 tys. zł.

Ze sprawozdania KRRiT wynika ponadto, że w porównaniu z kampanią w 2005 r. nadawcy radiowi i telewizyjni zarobili na płatnych ogłoszeniach o ok. 4 mln zł mniej (-10,9 proc) niż przed dwoma laty.

Natomiast czas płatnych ogłoszeń wyborczych wzrósł o ok. 24 tys min. (+58,1 proc.) "Wzrost ten wynika zarówno z tego, że ogłoszenia wyborcze były emitowane w kanałach tematycznych (gdzie cena emisji reklam jest niższa), jak również z uwzględnienia w niniejszym opracowaniu większej liczby 88 lokalnych programów telewizji kablowych (w 2005 r. dane nadesłało 47 nadawców telewizji kablowej)" - wyjaśnia KRRiT.

"Podział wydatków na ogłoszenia wyborcze między radiem (11 proc.) a telewizją (89 proc.) jest podobny do udziału radia i telewizji w +torcie+ reklamowym" - podkreśla Rada.

Raport o wydatkach i wykorzystaniu czasu antenowego w radiu i telewizji na emisję płatnych ogłoszeń wyborczych zleconych przez komitety wyborcze w trakcie kampanii wyborczej do Sejm u i Senatu w 2007 r. opracowano na podstawie danych nadesłanych przez nadawców.

Wydatki komitetów dotyczą tylko kosztów emisji bez uwzględnienia kosztów produkcji, podane wydatki uwzględniają podatek VAT. (PAP)

js/ wkr/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)