Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Kujawsko-Pomorskie: GDDKiA zwolniła dyrektora bydgoskiego oddziału

0
Podziel się:

Dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w
Bydgoszczy został zwolniony ze skutkiem natychmiastowym. Powodem dymisji była konieczność zerwania
kontraktu na budowę jednego z odcinków autostrady A1.

Dyrektor oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy został zwolniony ze skutkiem natychmiastowym. Powodem dymisji była konieczność zerwania kontraktu na budowę jednego z odcinków autostrady A1.

Jak powiedziała PAP rzeczniczka GDDKiA Urszula Nelken, przyczyną zwolnienia dyrektora Marka Kowalczyka było "nienależyte zaangażowanie w negocjacje dotyczące rozwiązania sytuacji na odcinkach autostrady A1 budowanych obecnie na terenie województwa kujawsko-pomorskiego". Do czasu ogłoszenia i rozstrzygnięcia konkursu, na nowego dyrektora oddziału wyznaczono Łukasza Lendnera, który w Bydgoszczy jest pełnomocnikiem generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad.

W czwartek GDDKiA zerwała kontrakt na budowę trzech odcinków A1 w Kujawsko-Pomorskiem: Czerniewice-Odolion (11,4 km) i Odolion-Brzezie (23,1 km) oraz Brzezie-Kowal (29,5 km). Ogłoszono, że winę za zerwanie kontraktu ponosi wykonawca, gdyż "GDDKiA wielokrotnie próbowała doprowadzić do kompromisu z wykonawcą, jednak po upadłości grupy PBG S.A. konsorcjanci nie byli w stanie dokończyć tej budowy".

Wszystkie odcinki miały realizować konsorcja tych samych firm: SRB Civil Engineering, PBG, Aprivia, Hydrobudowa Polska i John Sisk and Son. Na odcinku Czerniewice-Brzezie liderem konsorcjum było SRB Civil Engineering, a na odcinku Brzezie-Kowal - PBG.

Sąd Rejonowy w Poznaniu ogłosił upadłość PBG i Hydrobudowy w połowie czerwca. W lipcu ogłoszono natomiast upadłość Aprivii. Od tego czasu trwały rozmowy GDDKiA i SRB dotyczące przeorganizowania kontraktów na budowę odcinków A1, tak by prace mogły być kontynuowane.

Rzeczniczka GDDKiA zapowiedziała, że w najbliższych tygodniach teren budowy zostanie zinwentaryzowany, co jest niezbędne do ustalenia warunków przetargu, który powinien być ogłoszony w październiku, tak by już wiosną 2013 roku prace na budowie były kontynuowane. A1 od Strykowa do Kowala ma być ostatecznie gotowa w listopadzie 2012 roku.

Pierwotnie zapowiadano, że odcinek A1 Czerniewice-Kowal gotowy będzie we wrześniu 2012 roku, ale "przejezdny" - jeszcze przed Euro 2012. Według informacji podawanych przez GDDKiA jeszcze kilka dni temu, w najbardziej optymistycznym wariancie, gdyby irlandzkie konsorcjum dokończyło prace, odcinek ten mógłby być gotowy prawdopodobnie w połowie przyszłego roku. (PAP)

olz/ je/ jra/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)