Prawie 31 milionów złotych przekazał samorząd województwa kujawsko-pomorskiego na tworzenie nowych miejsc w przedszkolach. O wsparcie mogły ubiegać się już istniejące przedszkola oraz chętni do ich zakładania na terenie gmin, gdzie takich placówek brakuje.
"Od czterech lat tworzymy nowe przedszkola w regionie i wspieramy działalność już istniejących placówek wykorzystując przy tym środki w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Dzięki nim coraz więcej dzieci z regionu uczęszcza do przedszkoli" - podkreślił w środę Piotr Całbecki, marszałek województwa kujawsko-pomorskiego.
Dwa konkursy, ogłoszone w 2012 r. przez zarząd województwa, dotyczyły projektów służących wspieraniu istniejących przedszkoli. O wsparcie mogli się także ubiegać organizatorzy tzw. innych form wychowania przedszkolnego, np. punktów przedszkolnych.
"Rozdysponowaliśmy ponad 10,6 miliona złotych na realizację 16 przedsięwzięć. Oznacza to powstanie w sumie ponad 670 nowych miejsc dla przedszkolaków" - dodał marszałek.
Zakończył się już nabór wniosków o wsparcie w kolejnym konkursie na wspieranie istniejących przedszkoli. W puli do rozdysponowania jest kolejne 12 milionów złotych.
Odrębny konkurs zorganizowano dla chętnych do tworzenia nowych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego na terenie gmin o najniższym w skali regionu stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej. Wsparcie o wartości 20,3 miliona złotych trafiło na realizację 17 projektów, w ramach których utworzono 1090 miejsc dla przedszkolaków.
"W tej chwili trwa kolejny nabór wniosków o wsparcie na tworzenie nowych przedszkoli. Tym razem zarezerwowaliśmy na ten cel 17 milionów złotych" - poinformowała Beata Krzemińska, rzeczniczka marszałka województwa kujawsko-pomorskiego.
W ramach realizacji tych projektów placówki kupią nowy sprzęt (m.in. place zabaw, tzw. sale doświadczania świata, sprzęt audio-wizualny oraz wzbogacą ofertę o nowe dodatkowe i specjalistyczne zajęcia.
Skorzystają też rodzice przedszkolaków, dla których większość projektodawców przewidziała dodatkowe zajęcia oraz spotkania z psychologami i pedagogami.
"Te działania mają przyczynić się z do większego zaangażowania się rodziców - w szczególności ojców - w wychowanie swoich małych pociech, a jednocześnie mają nauczyć jak samodzielnie wykonywać z dzieckiem zadania i ćwiczenia, które do tej pory były wykonywane tylko pod okiem specjalistów" - dodała Krzemińska. (PAP)
olz/ abe/