Branża lotnicza Starego Kontynentu może w tym roku odnotować straty wysokości 1,1 miliarda dolarów - poinformowało Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA). Jeszcze w marcu prognozowano straty na poziomie 600 milionów dolarów.
Niezmieniona została natomiast prognoza dla linii lotniczych na całym świecie. Według zrzeszenia ich zysk ma wynieść w sumie około 3 miliardów dolarów. Na dorocznym spotkaniu w Pekinie dyrektor generalny IATA Tony Tyler zwrócił uwagę na różnice w poszczególnych regionach.
- _ Perspektywy amerykańskich linii lotniczych (w tym w Ameryce Łacińskiej) poprawiają się w 2012 roku. Reszta świata ma ograniczoną rentowność. Jeśli chodzi o linie europejskie, środowisko biznesowe gwałtownie się pogarsza, co skutkuje znacznymi stratami _ - oświadczył. Podkreślił, że na przeszkodzie stoi _ trwający kryzys zadłużenia, który się pogłębia _.
Wśród pozytywnych tendencji Tyler wskazał m.in. spadek cen paliwa, większy niż prognozowano ruch pasażerski i lepsze perspektywy dla lotniczego transportu towarowego. To kolejny rok strat dla sektora, który w 2011 roku osiągnął zysk 7,9 miliarda dolarów, a w 2010 roku - 15,8 mld USD.
Tyler krytycznie wypowiedział się ponadto o wprowadzeniu Europejskiego Programu Handlu Emisjami (ETS), który określił jako _ przeszkodą wytwarzającą podziały i uniemożliwiającą rzeczywisty wzrost _.
Od tego roku międzynarodowi przewoźnicy korzystający z unijnych lotnisk zostali włączeni do unijnego systemu handlu emisjami CO2 (ETS). Płaceniu za unijne pozwolenia sprzeciwiają się m.in. USA, Chiny, Rosja, Brazylia i Indie. IATA zrzesza około 240 linii lotniczych z całego świata, w tym PLL LOT.
Czytaj więcej o branży lotniczej w Money.pl | |
---|---|
Minister ujawnia, kto może kupić PLL LOT Baniak powiedział dziś, że na początku czerwca w Turcji będzie rozmawiał w sprawie ewentualnej sprzedaży PLL LOT firmie Turkish Airlines. | |
Brabus będzie miał swój prywatny odrzutowiec Niemiecki tuner poszukuje nowych horyzontów. Dlatego firma postanowiła wejść na rynek prywatnych odrzutowców. Oczywiście nie będzie projektować całych maszyn, a jedynie ich wnętrza | |
Linie lotnicze sprzeciwiają się Unii. Przez... Szefowie europejskich linii lotniczych skrytykowali politykę UE ws. pozwoleń na emisję CO2. |