Kampania internetowa oraz kampania outdoorowa w największych polskich miastach - m.in. te działania przewiduje przygotowywany na jesień tego roku projekt promujący Łódź jako miasto przemysłów kreatywnych.
Kampanie są elementami strategii promocyjnej "Łódź - centrum przemysłów kreatywnych", przyjętej przez łódzki samorząd.
Od kilku miesięcy Łódź ma nowe logo, które w swej warstwie graficznej odnosi się do alfabetu twórcy polskiej awangardy Władysława Strzemińskiego oraz nowe hasło promocyjne "Łódź kreuje".
Trwają przygotowania do akcji promującej Łódź w innych polskich miastach i w internecie. Jak podkreśliła na czwartkowej konferencji prasowej prezydent miasta Hanna Zdanowska, władze Łodzi chcą konsekwentnie i z dużą determinacją promować ją jako centrum przemysłów kreatywnych.
Projekt zakłada m.in. przeprowadzenie jesienią tego roku kampanii banerowej w internecie i kampanii na stronach portali społecznościowych. Stworzony zostanie także nowy portal - www.lodz.pl, który ma łączyć wszystkie istniejące już strony miasta.
Do końca marca ma zostać ogłoszony konkurs na gadżet kreatywny, który ma być uzupełnieniem nowego logo Łodzi oraz hasła, a także konkurs na realizację filmu promocyjnego i spotów, które prezentowane będą w radiu i telewizji. Poza konkursem miasto zleci również opracowanie projektu gadżetu wybranym łódzkim projektantom.
Na przełomie września i października zaplanowano także dużą kampanię wizerunkową Łodzi na ok. 850 nośnikach wielkoformatowych typu frontlight w największych polskich miastach, m.in. w Warszawie, Poznaniu, Katowicach i Gdańsku.
Projekt - w założeniu jego twórców - będzie adresowany do mieszkańców Łodzi, ale także całej Polski i Europy, turystów, przedsiębiorców, biznesmenów, studentów, osób zainteresowanych rozrywką, kulturą i udziałem w kongresach czy konferencjach.
"Chcemy pokazać potencjał mieszkańców, studentów łódzkich uczelni, określonych kierunków artystycznych na ASP czy w szkole filmowej, czy potencjał innowacyjny Politechniki Łódzkiej. To jest pokazanie też już funkcjonujących imprez, wydarzeń, które nawiązują do przemysłów kreatywnych i same w sobie są kreatywne, jeśli chodzi o treść i formę" - uważa Agnieszka Pietrzak z biura promocji łódzkiego magistratu.
Projekt "Promocja Marki Łódź - Centrum Przemysłów Kreatywnych" ma kosztować ponad 1,1 mln zł. Niemal 800 tys. zł pochodzi ze środków unijnych; wkład miasta to nieznacznie ponad 300 tys. zł. (PAP)
szu/ par/ gma/