Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Łódzkie: Z powodu remontu mostu od wtorku zamknięta droga nr 480

0
Podziel się:

Zmiany w ruchu czekają od wtorku kierowców w związku z remontem mostu na drodze
wojewódzkiej nr 480 w Szczercowskiej Wsi w powiecie bełchatowskim (Łódzkie). Przy przebudowie
wykorzystywana jest nowatorska technologia opracowana m.in. przez Politechnikę Łódzką.

Zmiany w ruchu czekają od wtorku kierowców w związku z remontem mostu na drodze wojewódzkiej nr 480 w Szczercowskiej Wsi w powiecie bełchatowskim (Łódzkie). Przy przebudowie wykorzystywana jest nowatorska technologia opracowana m.in. przez Politechnikę Łódzką.

Jak poinformował PAP Marcin Nowicki z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi, od wtorku planowane jest zamknięcie przejazdu przez modernizowany most i wprowadzenie objazdów. Roboty mają zakończyć się w maju, a most zostanie oddany do użytku prawdopodobnie jeszcze przed wakacjami. Wartość inwestycji to 1,95 mln zł.

Dla pojazdów o masie do ośmiu ton objazd wytyczono przez Kolonię Szczercowską - Szczercowską Wieś - Rudzisko - Drzyzdówki i Grudną. Natomiast dla pojazdów powyżej ośmiu ton z kierunku Szczercowa objazd prowadzi przez Buczek - Łask - Zduńską Wolę - Sieradz i Widawę lub Wieluń - Złoczew - Sieradz i Widawę. Utrudnienia potrwają prawdopodobnie do wakacji.

W przebudowie mostu w Szczercowskiej Wsi wykorzystywana jest nowatorska technologia w ramach projektu Tulcoempa, opracowana przez naukowców z Politechniki Łódzkiej oraz ich szwajcarskich partnerów z instytutu badawczego Empa (Swiss Federal Laboratories for Materials Science and Technology). Szwajcarsko-polski projekt dotyczy zwiększenia nośności obiektów mostowych oraz długoterminowego ich monitorowania przy użyciu systemów sieci bezprzewodowych.

Technologia zostanie wykorzystana do wzmocnienia dźwigarów głównych. "Dzięki specjalnym taśmom kompozytowym z włókien polimerowych, które zostaną przytwierdzone właśnie do dźwigarów, zwiększy się nośność konstrukcji obiektu z obecnych 20 ton do co najmniej 40 ton" - wyjaśnił Nowicki.

Dodatkowo belki mostu zostaną owinięte taśmą z włókien węglowych, dla zwiększenia ich odporności na ścinanie. Szerokość jezdni zostanie zwiększona z 6 do 7 metrów. Inwestycja, która realizowana jest w systemie "projektuj i wybuduj", przewiduje także m.in. wykonanie nowej płyty pomostowej, nawierzchni jezdni, montaż elementów wyposażenia i przebudowę dojazdów do mostu. (PAP)

szu/ pad/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)