Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

LOT planuje nowe trasy - m.in. do Pekinu, Tokio, Szanghaju

0
Podziel się:

Polskie Linie Lotnicze LOT rozważają uruchomienie nowych połączeń do
Pekinu, Szanghaju i Tokio - poinformował prezes spółki Marcin Piróg. Uzależnione jest to m.in. od
tego, kiedy spółka dostanie Dreamlinery oraz uzyska zgodę na przeloty nad Syberią.

Polskie Linie Lotnicze LOT rozważają uruchomienie nowych połączeń do Pekinu, Szanghaju i Tokio - poinformował prezes spółki Marcin Piróg. Uzależnione jest to m.in. od tego, kiedy spółka dostanie Dreamlinery oraz uzyska zgodę na przeloty nad Syberią.

Z informacji resortu skarbu przygotowanej dla sejmowej komisji skarbu wynika, że PLL LOT rozważa możliwość uruchomienia połączeń lotniczych m.in. do Baku, Soczi, Stuttgartu, Goeteborga, Oslo, Dubaju, Kuwejtu, Ostrawy. W tym roku powinny być uruchomione loty do Doniecka i Dniepropietrowska. W planach spółka ma połączenia też do Bangkoku, Singapuru, Delhi i Waszyngtonu. Uruchomienie tych ostatnich kierunków uzależnione jest jednak od pozyskania nowej floty samolotów B787 Dreamliner.

"Nasza strategia, która zakłada otwieranie kierunków długodystansowych azjatyckich w pierwszym kwartale 2012 r. zależy od tego, czy i kiedy będziemy mieli nowy samolot 787 Dreamliner" - poinformował w tym tygodniu Piróg. Dodał, że pierwszy ma być dostarczony na początku 2012 r. Boeing miał dostarczyć maszyny w październiku 2008 r. "Wykorzystujemy wszelkie moce i naciski, żeby wpłynąć na Boeinga i mieć Dreamlinera jak najwcześniej" - podkreślił Piróg.

Pierwszą linią lotniczą, która powinna otrzymać najnowszy model Boeinga, jest japoński przewoźnik ANA. LOT ma być pierwszy w Europie.

Z danych resortu skarbu wynika, że przewoźnik już od tego roku stopniowo będzie wycofywał samoloty Boeing 767. Obecnie LOT użytkuje sześć takich maszyn. Średni wiek B767 to 16,5 roku. "Standard i warunki techniczne samolotów nie odpowiadają potrzebom rynku pasażerów. Planuje się, że samoloty B767 będą zastępowane przez Dreamlinery" - czytamy w informacji resortu.

Ponadto w ramach krótkich i średnich tras planowane jest zastępowanie samolotów B737 400 i 500 (obecnie dziewięć maszyn, średni ich wiek to ok. 15 lat) maszynami z rodziny Embraer (bardziej ekonomiczne). LOT ma 10 samolotów Embraer 170 i 14 Embraerów 175 (w tym dwa w programie VIP czarter). W 2011 r. i 2012 r. planowana jest dostawa czterech Embraerów 195. Natomiast pięć Embraerów 145 używanych przez LOT ma zostać oddanych - jako "nie przydatne" - w siatce połączeń lotniczych. Wszystkie są w leasingu.

Resort podkreśla, że pomimo długotrwałych negocjacji strona polska nie otrzymała zgody władz rosyjskich na loty trasą syberyjską. "Wprawdzie w sierpniu 2010 r. wykonano trasą szereg połączeń lotniczych z Warszawy do miast Japonii (loty czarterowe w związku z odbywającym się w stolicy konkursem chopinowskim), to jednak zgody te miały jednorazowy charakter" - czytamy w informacji resortu.

"Mamy taki plan, że za rok, kiedy będziemy otwierać kierunki wschodnie, uzyskamy to pozwolenie" - powiedział prezes PLL LOT.

LOT w 2010 r. wykonał 81 tys. 394 operacji lotniczych, co daje wzrost o 2 proc. w stosunku do 2009 r. Średnio jest to ok. 214 operacji lotniczych dziennie, obejmujących Warszawę, osiem miast regionalnych w Polsce oraz Europę, Amerykę i Azję. W 2010 r. przewoźnik uruchomił nowe połączenia do Bejrutu, Bratysławy, Kairu, Damaszku, Erewania, Kaliningradu, Tbilisi, Tallinna i Hanoi. Przewoźnik przestał latać na trasie Kraków-Chicago.

Aneta Oksiuta (PAP)

aop/ amac/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)