Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Małopolskie: Kampania "Chrońmy dzieci przed dymem tytoniowym"

0
Podziel się:

W Małopolsce rusza kampania "Chrońmy dzieci przed dymem tytoniowym"
organizowana przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Krakowie. Plakaty i ulotki
zachęcające do rezygnacji z palenia pojawią się m.in. w szpitalach, żłobkach, klubach fitness i na
uczelniach.

W Małopolsce rusza kampania "Chrońmy dzieci przed dymem tytoniowym" organizowana przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Krakowie. Plakaty i ulotki zachęcające do rezygnacji z palenia pojawią się m.in. w szpitalach, żłobkach, klubach fitness i na uczelniach.

W Polsce każdego roku rodzi się ok. 100 tys. noworodków, których matki w czasie ciąży paliły papierosy, a ok. 3 mln dzieci narażonych jest na bierne palenie. Dzieci wdychające dym tytoniowy częściej zapadają na zapalenia ucha środkowego, infekcje dróg oddechowych i są bardziej narażone na astmę.

"Adresatami naszej kampanii są osoby w wieku od 19 do 39 lat, w szczególności kobiety planujące ciążę, ciężarne i młode matki oraz ich partnerzy, dlatego będziemy zachęcali do udziału w akcji placówki często przez nich odwiedzane - poradnie ginekologiczne, szkoły rodzenia, przedszkola, kluby fitness, sklepów z artykułami dla dzieci" - powiedziała PAP Magdalena Droździk z Oddziału Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologiczna w Krakowie.

"Chcemy zwiększyć wiedzę kobiet o skutkach palenia i zachęcić je do ograniczenia bądź rezygnacji z palenia" - dodała.

Plakaty i ulotki ostrzegające przed skutkami palenia, także biernego, pojawią się w placówkach we wszystkich powiatach Małopolski. Organizowane będą spotkania oraz punkty informacyjno-edukacyjne, w których będzie można przekonać się, jak szkodliwy jest dym tytoniowy. Korzystając ze specjalistycznych urządzeń - smokolizerów, będzie można zbadać poziom tlenku węgla w wydychanym powietrzu.

Partnerami kampanii są: Uniwersytecki Szpital Dziecięcy, Wojewódzki Specjalistyczny Szpitala Dziecięcy im. św. Ludwika i Centrum Medyczne "Ujastek", a honorowym patronem marszałek woj. małopolskiego Marek Sowa.

Kampania potrwa do końca roku. W jej kolejnej odsłonie, w 2014 r., będzie mowa także o innych używkach.

Małopolska kampania to część szerszego projektu, który do końca 2016 r. będzie prowadzić Państwowa Inspekcja Sanitarna, a który ma zmienić zachowania przyszłych matek i wpłynąć na poprawę zdrowia ich dzieci. Zakłada on m.in. szkolenia dla personelu medycznego i nauczycieli, programy edukacyjne dla szkół ponadgimnazjalnych, stworzenie elektronicznej platformy edukacyjnej.

Program jest współfinansowany w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, jego budżet to 12,5 mln zł. Realizuje go Główny Inspektorat Sanitarny we współpracy z Państwową Agencją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Krajowym Biurem ds. Przeciwdziałania Narkomanii, Instytutem Medycyny Pracy oraz Instytutem Medycyny Wsi.(PAP)

wos/ abr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)