Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Małopolskie: Modernizacja linii kolejowej między Biadolinami i Tarnowem

0
Podziel się:

PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały w środę umowę na modernizację
kolejnego odcinka linii kolejowej E30 w Małopolsce. Prace budowlane obejmą 19-kilometrowy fragment
pomiędzy Biadolinami i Tarnowem.

PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały w środę umowę na modernizację kolejnego odcinka linii kolejowej E30 w Małopolsce. Prace budowlane obejmą 19-kilometrowy fragment pomiędzy Biadolinami i Tarnowem.

Jak poinformowała dyrektor projektu Józefa Majerczak, jest to trzecia rozstrzygnięta i podpisana umowa dotycząca modernizacji linii kolejowej E30 pomiędzy Krakowem i Rzeszowem.

Inwestycja z racji swoich rozmiarów została podzielona na sześć przetargów na zaprojektowanie i wykonanie poszczególnych odcinków trasy. Będą one realizowane równolegle w latach 2011 - 2014.

Zgodnie umową podpisaną w środę w Tarnowie 19-kilometrowy odcinek pomiędzy Biadolinami i Tarnowem wyremontuje kosztem 623 mln zł brutto konsorcjum złożone z firm: OHL ŹS, a.s., Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A., Swietelsky Baugesellschaft m.b.H oraz ZUE S.A.

Jak zapowiadają przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe, kolejne przetargi mają być sukcesywnie rozstrzyganie, tak aby cała trasa była gotowa na koniec grudnia 2014 roku.

W sumie, na modernizację odcinka linii kolejowej E30 pomiędzy Krakowem i Rzeszowem kolej wyda blisko 5 mld zł z czego unijne dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko przekroczy 2,9 mld zł. Dzięki modernizacji pociągi osobowe na tej trasie będą osiągać 160 km/h a towarowe - 120 km/h.

W ramach modernizacji całkowicie przebudowany zostanie układ torowy na odcinku o długości 138,9 km a także 16 stacji kolejowych i 13 przystanków. Przebudowanych lub zbudowanych na nowo zostanie 346 obiektów inżynieryjnych, w tym 130 wiaduktów i mostów. Zaplanowano likwidację 47 przejazdów drogowych przez szyny i zastąpienie ich obiektami bezkolizyjnymi.

Po zakończeniu prac w grudniu 2014 roku czas przejazdu pociągów pomiędzy Krakowem i Rzeszowem ulegnie skróceniu o 71 minut z 2 godzin 26 minut do 1 godziny 15 minut. Pociągi kursujące między Krakowem i Tarnowem, które obecnie pokonują tą trasę w 1 godz. 10 minut, po modernizacji będą jechać 37 minut. Podobnie będzie między Tarnowem i Rzeszowem.

Linia E30 jest trasą kolejową o priorytetowym znaczeniu. Przebiega na terenie Polski od granicy państwa z Niemcami przez Zgorzelec, Węgliniec, Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów, Przemyśl na Ukrainę - do Lwowa i Kijowa. (PAP)

rgr/ drag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)