Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

MEN planuje przekazać środki na wakacje dla uczniów z terenów powodzi

0
Podziel się:

MEN planuje przeznaczyć część środków z Narodowego Programu Stypendialnego
na wypoczynek letni dzieci z terenów objętych powodzią - poinformował w czwartek w Sejmie
wiceminister edukacji Zbigniew Włodkowski. Możliwe jest też wypłacenie zasiłków losowych.

MEN planuje przeznaczyć część środków z Narodowego Programu Stypendialnego na wypoczynek letni dzieci z terenów objętych powodzią - poinformował w czwartek w Sejmie wiceminister edukacji Zbigniew Włodkowski. Możliwe jest też wypłacenie zasiłków losowych.

Włodkowski odpowiadał na pytania posłów PO Ryszarda Zawadzkiego i Jarosława Pięty w sprawie kryteriów przyznawania stypendiów szkolnych dla uczniów.

Narodowy Program Stypendialny powstał z myślą o uczniach, których trudna sytuacja materialna może spowodować przerwanie edukacji szkolnej lub odstąpienie od niej na wyższym poziomie.

Stypendium socjalne może otrzymać uczeń, w którego rodzinie miesięczny dochód na osobę nie przekracza 351 zł netto, w szczególności zaś gdy w rodzinie występuje bezrobocie, niepełnosprawność, ciężka długotrwała choroba, alkoholizm lub wielodzietność. Polega na całkowitym lub częściowym pokryciu kosztów: udziału ucznia w dodatkowych zajęciach edukacyjnych lub wyrównawczych, pomocy rzeczowej, w tym na zakupie podręczników, a w szczególnych przypadkach także w formie świadczenia pieniężnego.

Środki na Narodowy Program Stypendialny zapisane są w budżecie państwa. Dodatkowo część samorządów dokłada środki własne na pomoc uczniom ze swoich terenów.

Według Włodkowskiego, wszyscy uczniowie, którzy spełniają kryterium dochodowe i złożyli wnioski o stypendium, dostają je. W skali kraju to ponad 260 tys. uczniów, czyli 13 proc. wszystkich uczniów.

Pytany przez posłów, czy można odebrać stypendium uczniowi, który uchyla się od obowiązku nauki, podkreślił, że nie można w ten sposób karać uczniów i odbierać im pomocy. "Pomoc przeznaczana jest na wyrównywanie szans edukacyjnych oraz przełamywanie barier edukacyjnych, zatem właśnie uczniowie, którzy mają problemy powinni korzystać z pomocy. Powinien jednak towarzyszyć jej większy nacisk na kwestie wychowawcze" - zaznaczył. (PAP)

dsr/ ls/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)