Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

MSP chce sprywatyzować cztery świętokrzyskie PKS

0
Podziel się:

Ministerstwo Skarbu Państwa zaprosiło inwestorów do negocjacji w sprawie
kupna akcji Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej: w Busku-Zdroju, Jędrzejowie, Końskich i w
Ostrowcu Świętokrzyskim. Oferty można składać do 18 maja.

Ministerstwo Skarbu Państwa zaprosiło inwestorów do negocjacji w sprawie kupna akcji Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej: w Busku-Zdroju, Jędrzejowie, Końskich i w Ostrowcu Świętokrzyskim. Oferty można składać do 18 maja.

Jak poinformowało MSP w komunikacie na stronie internetowej resortu, do sprzedania są udziały stanowiące 85 proc. kapitału zakładowego każdej ze spółek.

Proces prywatyzacji będzie prowadzony osobno dla każdego z przedsiębiorstw. Potencjalni inwestorzy zainteresowani nabyciem akcji więcej niż jednej firmy, powinni zgłaszać swoje oferty osobno dla każdej spółki.

Buski PKS prowadzi przewóz osób na terenie powiatu buskiego, pińczowskiego i kazimierskiego, a także do Krakowa, Warszawy, Lublina i Jeleniej Góry. Posiada dworce autobusowe w Pińczowie i Kazimierzy Wielkiej, a w samym Busku użytkuje dworzec będący własnością miasta. Tabor liczy ok. 120 autobusów. Firma prowadzi własne biuro podróży oraz serwis usług diagnostycznych i ogumienia dla ciężkich pojazdów.

PKS w Jędrzejowie utrzymuje publiczną komunikację samochodową na terenie powiatu jędrzejowskiego i włoszczowskiego oraz dalekobieżne kursy m.in. do Katowic, Krakowa i Łodzi. Poza przewozem osób zajmuje się spedycją, świadczy usługi naprawcze pojazdów i sprzedaje paliwa. Posiada ponad 80 autobusów i dworzec we Włoszczowie. Dworzec w Jędrzejowie sprzedano w ub. r. Na potrzeby podróżnych zostaną zaadaptowane pomieszczenia w budynku administracji firmy.

PKS w Końskich prowadzi przewóz osób na terenie powiatu koneckiego, a także przysuskiego na Mazowszu i opoczyńskiego w woj. łódzkim. Obsługuje także kursy do Warszawy, Krakowa, Łodzi i Katowic. Ma w dyspozycji dwa dworce i 64 autobusy. W firmie funkcjonuje także stacja diagnostyczna.

Ostrowiecki PKS działa na terenie czterech powiatów woj. świętokrzyskiego i jednego powiatu woj. mazowieckiego. Obsługuje także regularne linie dalekobieżne, m.in. do Warszawy, Krakowa, Zakopanego i Katowic oraz linie międzynarodowe do Włoch i na Ukrainę. Firma posiada 3 dworce i dysponuje 140 autobusami. Świadczy także szeroką ofertę technicznych usług motoryzacyjnych.

W 2010 r. resort skarbu czterokrotnie bezskutecznie próbował sprywatyzować PKS Kielce. Od listopada ub. r. trwa proces likwidacji firmy. Na 27 kwietnia zaplanowano aukcję wystawionego na sprzedaż przez likwidatora dworca. Cena wywoławcza wynosi 10,8 mln zł. O kupno budynku mogą się starać inwestorzy, którzy zobowiążą się m.in. do kontynuowania działalności dworca autobusowego.

Pod koniec marca odbyła się licytacja trzech działek należących do PKS, a pieniądze z ich sprzedaży mają być przeznaczone na pokrycie zaległości finansowych.

Sukcesywnie zwalniani są pracownicy - od początku procesu likwidacji z firmy odeszło 13 osób, a do końca maja lub czerwca ma odejść kolejne 23. Docelowo w zakładzie ma pracować 105 osób.

Kolejny etapem likwidacji firmy będzie sprzedaż tzw. zorganizowanej część przedsiębiorstwa - przewozów, wraz z obsługującymi je pracownikami.

W kontaktach pomiędzy przeciwnym zwolnieniom związkowcom zakładu i likwidatorem spółki, pomaga mediator ustanowiony przez wojewodę świętokrzyskiego.

Firma ma ok. 8,5 mln zł zaległości ubezpieczeniowych (ZUS), skarbowych, podatkowych i handlowych. Likwidator chce także uregulować zaległości w wynagrodzeniach. Procedura likwidacji ma potrwać do końca 2011 r. (PAP)

ban/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)