Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

MSZ wśród liderów dyplomacji na Twitterze

0
Podziel się:

Profil polskiego MSZ na Twitterze zajmuje 3., a Radosława Sikorskiego 40.
miejsce pod względem popularności wśród dyplomatów, głów państw, szefów rządów czy ministerstw
korzystających z tego narzędzia - informuje resort dyplomacji.

Profil polskiego MSZ na Twitterze zajmuje 3., a Radosława Sikorskiego 40. miejsce pod względem popularności wśród dyplomatów, głów państw, szefów rządów czy ministerstw korzystających z tego narzędzia - informuje resort dyplomacji.

Polska dyplomacja zamierza cały czas pracować nad zwiększeniem liczby osób obserwujących profile ministra i ministerstwa oraz uruchamiać nowe strony internetowe.

Resort, m.in. za pomocą internetu, zrealizuje w przyszłym roku akcję promocji Polski za granicą. Kampania odbędzie się z okazji 25. rocznicy pierwszych po wojnie, częściowo wolnych wyborów w naszym kraju, 15. rocznicy wejścia do NATO i 10. rocznicy akcesji do Unii Europejskiej.

W komunikacie przesłanym PAP MSZ napisało o tzw. "Twiplomacy", czyli dyplomacji na Twitterze, która jako forma wspierania tradycyjnej polityki zagranicznej staje się coraz bardziej popularna.

Ministerstwo poinformowało o wynikach ogłoszonego w środę badania "Twiplomacy 2013" - rankingu aktywności w serwisie Twitter obejmującego 505 głów państw, szefów rządów oraz ministrów spraw zagranicznych ze 153 krajów.

Najlepszy w tym zestawieniu okazał się szef szwedzkiej dyplomacji Carl Bildt, na drugim miejscu znalazła się Europejska Służba Działań Zewnętrznych, a na trzecim anglojęzyczne konto polskiego MSZ. Radosław Sikorski zajął 40. miejsce.

"Bardzo się cieszymy, że udało nam się zbudować silną pozycję w internecie. Chcemy rozwijać liczbę śledzących na ponad 130 kontach naszych placówek na całym świecie oraz na rosnącej liczbie kont naszych ambasadorów. Bezpośrednie docieranie do społeczeństwa i innych krajów z informacjami o Polsce i naszej polityce zagranicznej jest coraz powszechniejsze" - powiedział PAP rzecznik MSZ Marcin Bosacki.

Bosacki przedstawił też plany MSZ w tej kwestii na przyszłość. "Będziemy rozwijali strony dla podróżujących po świecie. Planujemy również przeprowadzenie kampanii reklamowej w wielu krajach Europy w przyszłym roku w 25. rocznicę odzyskania niepodległości, 10. wejścia do UE i 15. wejścia do NATO" - zapowiedział.

Rzecznik MSZ nie chciał podać, ile będzie kosztować ta kampania, ani jakie media obejmie. Szczegóły mają być znane na początku przyszłego roku.

Osobisty profil szefa polskiej dyplomacji na Twitterze śledzi ponad 130 tys. osób i jest on jednym z najpopularniejszych na tym portalu polskich polityków.

Polskie MSZ przypomina, że jest obecne na Twitterze od 2009 roku. Prowadzi konta dostarczające informacje o polskiej polityce zagranicznej (@MSZ_RP - w języku polskim i @PolandMFA - w języku angielskim), opiece konsularnej (@PolakZaGranica) i promocji Polski (@PolandGOVpl). Z Twittera aktywnie korzystają też wszyscy członkowie kierownictwa MSZ, rzecznik prasowy i część ambasadorów. (PAP)

tgo/ son/ mag/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)