Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Muzeum Powstania Warszawskiego najpopularniejsze na Facebooku

0
Podziel się:

Blisko 77 tys. fanów zgromadził już facebookowy profil Muzeum Powstania
Warszawskiego - podaje placówka. Czyni ją to najpopularniejszym warszawskim muzeum na Facebooku,
przed Centrum Nauki Kopernik (59 tys. fanów) i Galerią Zachęta (30 tys. fanów).

Blisko 77 tys. fanów zgromadził już facebookowy profil Muzeum Powstania Warszawskiego - podaje placówka. Czyni ją to najpopularniejszym warszawskim muzeum na Facebooku, przed Centrum Nauki Kopernik (59 tys. fanów) i Galerią Zachęta (30 tys. fanów).

Muzeum Powstania Warszawskiego jest postrzegane jako jedna z najnowocześniejszych instytucji kultury w Polsce. "Zapracowaliśmy na tę opinię nie tylko dzięki multimedialnej ekspozycji, ale również poprzez umiejętne wykorzystywanie mediów społecznościowych w swojej komunikacji. Kończący się rok był wyjątkowo interesujący pod względem naszych działań prowadzonych w sieci" - mówi rzeczniczka Muzeum Anna Kotonowicz.

Zaznacza, że oprócz strony internetowej, wizytówką Muzeum w internecie jest profil na Facebooku, który gromadzi coraz więcej sympatyków. W grudniu 2012 r. przekroczył liczbę 50 tys. fanów. Rok później to już blisko 77 tys. osób. Czyni to placówkę najpopularniejszym warszawskim muzeum na Facebooku. Wyprzedza ona Centrum Nauki Kopernik (59 tys. fanów), Galerię Zachęta (30 tys. fanów), Muzeum Sztuki Nowoczesnej (29 tys. fanów), Pałac w Wilanowie (12 tys. fanów), Zamek Królewski (7 tys. fanów) i Łazienki Królewskie (5 tys. fanów). W skali ogólnopolskiej placówka zajmuje drugie miejsce, za Muzeum Auschwitz, którego profil zgromadził 97 tys. sympatyków.

Do największych tegorocznych sukcesów na Facebooku Muzeum zalicza publikację dwóch "postów miesiąca". W marcu opublikowano mema (zdjęcie z krótkim tekstem) przypominającego o 70. rocznicy akcji pod Arsenałem. Post zebrał ponad 6 tys. polubień, blisko 300 komentarzy i niemal 17 tys. udostępnień. Lipcowy mem zaś, zapowiadający 69. rocznicę wybuchu powstania warszawskiego udostępniło ponad 20 tys. użytkowników. Jak podkreślają przedstawiciele Muzeum, świadczy to o dużym zainteresowaniu internautów tematyką powstania i historią oraz o tym, że "instytucje kultury umiejętnie wykorzystujące media społecznościowe mogą konkurować jak równy z równym z profilami komercyjnymi i rozrywkowymi".

Do najciekawszych projektów zorganizowanych na Facebooku placówka zalicza "Zagadkowe zdjęcia ze zbiorów MPW" i "Pytanie o Powstanie, czyli lekcja historii na Facebooku". Pierwszy polegał na rozpoznawaniu niezidentyfikowanych zdjęć z muzealnych zbiorów i okazał się sukcesem: rozpoznano 48 z 51 zamieszczonych fotografii. Projekt "Pytanie o Powstanie" był swoistą "lekcją historii" przekazywaną dzięki bezpośrednim świadkom. Akcja przebiegała etapami: najpierw zbierano od internautów pytania, z których wybierano najciekawsze. Następnie na muzealnym profilu udostępniano film, na którym odpowiadał na nie wybrany powstaniec.

W 2013 r. na Facebooku Muzeum założyło nowy profil poświęcony filmowi "Powstanie warszawskie". W ciągu 5 miesięcy funkcjonowania polubiło go już blisko 5 tys. osób.

W mijającym roku placówka udostępniła także dwie facebookowe aplikacje. Pierwsza z nich to "Godzina W" - przekaz na żywo z pięciu punktów Warszawy ukazujący miasto, które zatrzymuje się na minutę, by oddać hołd powstańcom. Drugą przygotowano z myślą o promocji filmu "Powstanie warszawskie" i udostępniono na jego profilu. Aplikacja daje możliwość porównania tych samych kadrów z powstańczych kronik filmowych przed i po koloryzacji na potrzeby filmu. Na tym samym profilu prowadzona jest akcja "Rozpoznaj", której celem jest zidentyfikowanie bohaterów filmu występujących w ekranie. Do tej pory udało się rozpoznać już ponad 120 osób.

Muzeum jest obecne również w innych mediach społecznościowych. Jego profil na Twitterze śledzi 5,3 tys. użytkowników. Od połowy grudnia placówka prowadzi także profil na Instagramie, na którym prezentuje zdjęcia z codziennego życia Muzeum. Jej przedstawiciele zapowiadają w nadchodzącym roku kilka projektów, które będą realizowane wyłącznie na Instagramie. Kręcone przez muzealników filmy - promocyjne, nagrania z wydarzeń i uroczystości, placówka udostępnia zaś za pośrednictwem kanału na YouTube'ie. Dwa najpopularniejsze to trailer filmu "Powstanie warszawskie" (430 tys. wyświetleń) i nagranie z Godziny "W" w Warszawie (200 tys. wyświetleń). (PAP)

akn/ abe/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)