Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Na Radzie Warszawy - informacja nt. budowy centralnego odcinka II linii metra

0
Podziel się:

Najbardziej zaawansowane prace budowy centralnego odcinka II linii metra są
na stacjach: Rondo Daszyńskiego, Powiśle i Stadion; niedługo powinna ruszyć tarcza drążąca tunel -
powiedział w czwartek prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.

Najbardziej zaawansowane prace budowy centralnego odcinka II linii metra są na stacjach: Rondo Daszyńskiego, Powiśle i Stadion; niedługo powinna ruszyć tarcza drążąca tunel - powiedział w czwartek prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk.

Lejk na posiedzeniu Rady Warszawy poinformował radnych o stanie prac budowy centralnego odcinka II linii metra.

Kolejnymi stacjami, jeśli chodzi o stopień zaawansowania budowy, są: Dworzec Wileński, Nowy Świat. Lejk wyjaśnił, że różnice wynikają m.in. z czasu uzyskania pozwoleń na budowę, przekazania praw do terenu, decyzji środowiskowych.

Poinformował także, że trwają szczegółowe ustalenia z generalnym wykonawcą dotyczące uruchomienia pierwszej tarczy, która rozpocznie drążyć tunel metra przy stacji Rondo Daszyńskiego. Powiedział, że na razie w rejonie stacji "trwają zaawansowane prace naziemne".

Przypomniał, że centralny odcinek metra ma 7 km, wydrążonych zostanie 4 km podwójnego tunelu, czyli w sumie 8 km. "Tarcza drąży tunel z prędkością 15 m na dobę, są trzy tarcze, więc każda z nich będzie pracowała przez sześć miesięcy, a na zakończenie inwestycji mamy 24 miesiące" - powiedział.

"Obserwuję w mediach informacje o opóźnieniach w budowie. Uczciwie mogę powiedzieć, że ta inwestycja ma opóźnienia - możemy śmiało powiedzieć, że jakieś 70 lat" - mówił.

Centralny odcinek drugiej linii metra ma mieć siedem stacji i połączyć lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Koszt inwestycji to 4,1 mld zł. Według zapowiedzi odcinek ma być gotowy w 2013 r.

Harmonogram budowy centralnego odcinka II linii podziemnej kolejki, który ratusz przedstawił w grudniu 2009 r., przewidywał rozpoczęcie drążenia tuneli na początek br. Do tego czasu miały być gotowe wykopy na krańcowych stacjach - Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński. Prace jednak się opóźniły.

Wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz zapewnił pod koniec sierpnia, że mimo uzgodnionych ostatnio z wykonawcą zmian w harmonogramie budowy centralnego odcinka II linii metra, ostateczny termin jej ukończenia nie uległ zmianie i nadal jest to październik 2013 r.

Umowę na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r.

Kolejny etap budowy II linii metra obejmie sześć stacji - po trzy w kierunku Targówka i Woli. Konkurs na projekt architektoniczno-budowlany przygotowuje Metro Warszawskie. (PAP)

kno/ bno/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)