Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Nowy masowiec we flocie PŻM

0
Podziel się:

Przystosowany do żeglugi po Wielkich Jeziorach Amerykańskich masowiec m/s
"Wicko" o nośności 30 tysięcy ton jest czwartym statkiem zdanym Polskiej Żegludze Morskiej (PŻM)
przez chińską stocznię Mingde w Nantong.

Przystosowany do żeglugi po Wielkich Jeziorach Amerykańskich masowiec m/s "Wicko" o nośności 30 tysięcy ton jest czwartym statkiem zdanym Polskiej Żegludze Morskiej (PŻM) przez chińską stocznię Mingde w Nantong.

Jak powiedział PAP rzecznik armatora Krzysztof Gogol, stocznia Nantong zbuduje dla PŻM jeszcze cztery takie jednostki. Kolejny statek z zamówionej w Chinach serii armator obierze w 2011 r.

W całym 2010 roku, w ramach programu odnowy tonażu, Polska Żegluga Morska odebrała 8 statków o łącznej nośności 400 tys. ton. Sprzedała natomiast cztery jednostki z grupy najstarszych (powyżej 25 lat), o łącznej nośności 100 tys. ton. Potencjał przewozowy PŻM wzrósł zatem w 2010 roku o 300 tys. ton. do dwóch i pół miliona ton nośności całkowitej.

Tegoroczny wzrost floty PŻM o cztery jednostki umożliwił także przyjęcie do pracy w załogach pływających trzystu nowych pracowników.

Program odnowy tonażu realizowany jest w PŻM od 2005 roku. Zakłada on wejście do eksploatacji w latach 2005-2015 roku 38 statków. Do tej pory do floty PŻM weszło już 17 z nich. Kolejne - będą odbierane w najbliższych latach.

PŻM jest największym polskim armatorem i jednym z największych w Europie. Posiada ponad 70 statków o łącznej nośności ponad 2 mln ton, w tym masowce, siarkowce oraz promy.

Armator zajmuje się przewozem ładunków masowych, w tym fosforytów, węgla, zboża, koksu, stali, minerałów. Jest także światowym liderem na niszowym rynku przewozów płynnej siarki. Przedsiębiorstwo przewozi ładunki głównie pomiędzy portami obu Ameryk i Europy. Firma zatrudnia ok. 4 tys. osób, ponad 2,5 tys. pracuje na morzu. (PAP)

epr/ drag/

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)