Trwa ładowanie...

Notowania

Przejdź na

Operator viaTOLL nie zgadza się z raportem NIK

0
Podziel się

Operator viaTOLL nie zna wyników badań lub ekspertyz, które wskazywałyby,
że bramownice naliczające opłaty za przejazd są niebezpieczne dla użytkowników - tak Krzysztof
Gorzkowski z Kapsch Telematic Services odniósł się do raportu NIK nt. systemu e-myta.

bEpUXqyJ

Operator viaTOLL nie zna wyników badań lub ekspertyz, które wskazywałyby, że bramownice naliczające opłaty za przejazd są niebezpieczne dla użytkowników - tak Krzysztof Gorzkowski z Kapsch Telematic Services odniósł się do raportu NIK nt. systemu e-myta.

W opublikowanym we wtorek raporcie Najwyższa Izba Kontroli wykazała, że do wykonania części bramownic drogowej sieci poboru opłat viaTOLL wykorzystano materiały niespełniające norm, dopuszczone do obrotu na podstawie sfałszowanych świadectw odbioru.

"Nie możemy się zgodzić z opinią Najwyższej Izby Kontroli, jakoby część bramownic była wykonana z materiałów, niespełniających norm, a tym samym, aby stwarzały one ryzyko dla życia, zdrowia i mienia uczestników ruchu drogowego" - czytamy w przekazanym PAP oświadczeniu. "Należy podkreślić, że od 2011 roku system viaTOLL podlegał szeregowi kontroli, w tym także ze strony Głównego Urzędu Nadzoru Budowlanego, które także nie wykazały żadnych nieprawidłowości" - napisał Gorzkowski.

bEpUXqyL

Jak poinformował, w związku z informacją o możliwości sfałszowania dokumentacji określonych części bramownic, Kapsch Telematic Services zlecił weryfikację dokumentów importowych oraz badanie tych części. "Badania (...) nie wykazały jakichkolwiek odchyleń od właściwości mechanicznych oraz jakości wykonania kształtowników od obowiązujących w Polsce norm" - czytamy w oświadczeniu.

NIK zarzucił także operatorowi, że przy uruchamianiu systemu nie została zapewniona rzetelność w naliczaniu opłat i nakładaniu kar pieniężnych za jazdę płatnymi drogami bez uiszczenia e-myta. "Chcielibyśmy zauważyć, że operator systemu nie ma wpływu na kwestie kar, jak i na zasady ich nakładania oraz wysokość - ponieważ są one regulowane prawem" - zwrócono uwagę w oświadczeniu.

System elektronicznego poboru opłat viaTOLL działa od 3 lipca 2011 r. - w początkowej fazie obejmował ok. 1565 km dróg krajowych, ekspresowych i autostrad zarządzanych przez GDDKiA. Docelowo system ma objąć około 7 tys. km dróg w 2018 r. Od uruchomienia elektronicznego poboru opłat wpływy do systemu sięgnęły 2 mld 183 mln zł.

Opłaty za przejazd są pobierane od pojazdów o dopuszczalnej masie powyżej 3,5 t oraz od autobusów, niezależnie od ich masy. Obecnie elektronicznym mytem objętych jest 2190 km tras.(PAP)

bEpUXqyR

her/ je/ mow/

bEpUXqzm
wiadomości
pap
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)