Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Opole: Będzie remont dworca PKP i placu dworcowego

0
Podziel się:

Opolski ratusz i PKP S.A. podpisały w piątek porozumienie w sprawie współpracy
przy przebudowie miejskiego dworca kolejowego i placu dworcowego. PKP chce wydać na remont dworca
ok. 10 mln zł, podobną kwotę zamierza wydać magistrat.

Opolski ratusz i PKP S.A. podpisały w piątek porozumienie w sprawie współpracy przy przebudowie miejskiego dworca kolejowego i placu dworcowego. PKP chce wydać na remont dworca ok. 10 mln zł, podobną kwotę zamierza wydać magistrat.

"Obiekt otrzyma zupełnie inną jakość. Zostanie gruntownie odnowiony, znikną bariery architektoniczne, poprawi się obsługa podróżnych, pojawią się monitory" - mówił podczas podpisania umowy członek zarządu PKP S.A., Jacek Prześluga.

Kolej zamierza zainwestować w remont dworca ok. 10 mln zł. Miasto chce wydać podobną kwotę na zagospodarowanie placu dworcowego i terenu wokół dworca. W planach jest m.in. budowa przejścia podziemnego pod placem, co kosztować ma ok. 5 mln zł.

Remont dworca ma rozpocząć się w tym roku i zakończyć w 2012, miasto przeznacza rok 2011 na prace projektowe. Przebudowa placu i układu komunikacji pieszej może ruszyć w przyszłym roku.

"Kolej wysoko stawia nam poprzeczkę i zamierzamy sprostać temu wyzwaniu. Rozważamy m.in. możliwość, że nowe przejście podziemne połączy się z istniejącym tunelem dworcowym" - powiedział PAP wiceprezydent Opola, Arkadiusz Wiśniewski.

Zakres prac proponowanych przez PKP spowoduje zwiększenie dostępności dworca dla osób niepełnosprawnych i wzrost funkcjonalności pomieszczeń wewnątrz dworca. Pojawi się nowe oświetlenie wewnętrzne, system audiowizualny w poczekalni oraz iluminacja budynku.

Dworzec w Opolu to w rzeczywistości dwa budynki. Pierwszy, czyli hall i kasy, powstał w 1899 roku, a drugi, - wejściowy, z tunelem do hali głównej - zbudowano pod koniec lat 20. XX wieku. Budynki są wpisane do rejestru zabytków i remont nie może zmienić ich kształtu.

Opolski dworzec, jako jeden z niewielu w Europie ma perony usytuowane na łuku, a nie na prostych odcinkach torów. Budynek wyróżnia się niecodzienną akustyką, dźwięk odbija się tak, że w jednym końcu hali słychać - nawet ciche - rozmowy prowadzone na drugim jej końcu.(PAP)

jsz/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)