Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Opolskie: Ruszyło Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratowniczego

0
Podziel się:

We wtorek rozpoczęło działalność Wojewódzkie Centrum Powiadamiania
Ratowniczego; jego celem jest obsługa osób łączących się z alarmowym numerem 112 . Operatorzy
centrum łączą dzwoniących według potrzeb z policją, strażą lub służbami ratowniczymi.

We wtorek rozpoczęło działalność Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratowniczego; jego celem jest obsługa osób łączących się z alarmowym numerem 112 . Operatorzy centrum łączą dzwoniących według potrzeb z policją, strażą lub służbami ratowniczymi.

Jak poinformował PAP dyrektor gabinetu wojewody opolskiego Szymon Ogłaza, zadaniem WCPR jest odciążanie dyspozytorów poszczególnych służb - straży, policji czy pogotowia - w kwestiach związanych z przyjmowaniem zgłoszeń.

"Średnio dziennie operatorzy numeru 112 w już działających WCPR-ach odbierają około 300-350 telefonów, z czego 70 procent nie jest związana z działalnością żadnej ze służb, do których powinny trafiać te telefony" - wyjaśnił Ogłaza.

Poinformował też, że każdy z operatorów pracujących w uruchomionym we wtorek Wojewódzkim Centrum Powiadamiania Ratowniczego (WCPR) zna przynajmniej jeden obcy język europejski - angielski, niemiecki, rosyjski - tak, by móc przyjmować zgłoszenia również od obcokrajowców przebywających w woj. opolskim.

Kierownik WCPR w Opolu Henryk Ferster dodał, że na razie opolskie centrum obsługuje zgłoszenia z miasta Opola i powiatu opolskiego. Do końca tego roku ma obsługiwać całe województwo.

Ferster wyjaśnił, że WCPR podlega Wydziałowi Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego opolskiego urzędu wojewódzkiego. Centrum pracuje całodobowo. Na każdej zmianie telefony przyjmuje obecnie czterech operatorów, którzy po zapoznaniu się z tematem rozmowy łączą dzwoniącego z odpowiednimi służbami - policją, strażą lub innymi służbami ratowniczymi. Docelowo w WCPR ma pracować w sumie 20 operatorów.

Według informacji kierownika opolskiego WCPR koszt przebudowy i remontu pomieszczeń, w których znajduje się centrum, oraz zakupu wyposażenia biurowego, wyniósł 2 mln 247 tys. zł. Pieniądze te pochodziły z rezerwy budżetu państwa. "Sprzęt, na którym pracujemy - m.in. komputery czy konsole - został użyczony WCPR przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych" - dodał Ferster.

Opolski WCPR jest siódmym takim centrum w kraju. Podobne centra działają już w Poznaniu, Gdańsku, Wrocławiu, Kielcach, Olsztynie i Krakowie.

Dotychczas opolanie dzwoniący na nr 112 z telefonu stacjonarnego łączeni byli ze strażą pożarną, a z telefonu komórkowego - z najbliższym posterunkiem policji. Połączenia z numerami 997, 998 i 999 się nie zmieniają - rozmowy łączone są odpowiednio z policją, strażą i pogotowiem.(PAP)

kat/ as/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)