Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Piechociński: informacja pomaga w wykorzystaniu środków unijnych

0
Podziel się:

2 tys. przedsiębiorców skorzystało z kampanii informacyjnej dotyczącej
środków unijnych. Do pozyskiwania unijnych funduszy, we współpracy z instytucjami finansowymi,
zachęcał ich w czwartek wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński.

2 tys. przedsiębiorców skorzystało z kampanii informacyjnej dotyczącej środków unijnych. Do pozyskiwania unijnych funduszy, we współpracy z instytucjami finansowymi, zachęcał ich w czwartek wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński.

W czwartek podsumowano wyniki kampanii informacyjnej "Wsparcie biznesu w okresie spowolnienia. W czym mogą pomóc dostępne środki unijne?", której celem była pomoc przedsiębiorcom w wykorzystaniu przeznaczonych dla nich pieniędzy z budżetu Unii Europejskiej na lata 2007-13.

"Ta kampania przyciąga przedsiębiorców do myślenia o lepszym wykorzystaniu środków unijnych z tej perspektywy unijnej. Zachęca także do kontaktu z instytucjami finansowymi" - ocenił w czwartek Piechociński. Zauważył, że instytucje te mogą uczestniczyć w procesie pozyskiwania unijnych środków "jako aktywny partner, który zapewnia wkład krajowy, a jednocześnie weryfikuje racjonalność pomysłu i jego przyszłą efektywność".

Wicepremier podkreślił, że rok 2013 jest szczególny, ponieważ mniejsza jest aktywność inwestycyjna polskich przedsiębiorców na skutek trudnej sytuacji gospodarek krajów europejskich. Lecz jednocześnie jest to ostatni rok dystrybucji środków unijnych w tej perspektywy finansowania do gospodarki realnej.

Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Bożena Lublińska-Kasprzak podkreśliła znaczenie informacji o tym, w jaki sposób przedsiębiorcy mogą wykorzystywać środki unijne. "Jesteśmy blisko zakontraktowania środków unijnych na poziomie 90 proc. z perspektywy unijnej na lata 2009-2013. Jeszcze w lipcu i sierpniu będą realizowane ostatnie konkursy w PARP na pozyskanie środków unijnych z tej perspektywy" - poinformowała.

Kampania informacyjna trwała od 15 kwietnia do 28 czerwca. Na spotkania zaproszono przede wszystkim mikro-, małych i średnich przedsiębiorców oraz organizacje otoczenia biznesu. Kampanię zainicjował i zorganizował Krajowy Punkt Kontaktowy Programu UE na rzecz konkurencyjności i innowacji (CIP) "Instrumenty Finansowe dla MŚP" przy Związku Banków Polskich, we współpracy z PARP oraz Krajową Izbą Gospodarczą, pod patronatem m.in. resortu gospodarki. (PAP)

aop/ je/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)