Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Pierwsze w 2013 r. posiedzenie Rady Promocji Polski

0
Podziel się:

Prezentacji wybranych, planowanych do 2015 r. projektów promujących Polskę
na świecie, poświęcone było pierwsze w br. posiedzenie Rady Promocji Polski - poinformowało Biuro
Rzecznika Prasowego MSZ. Posiedzeniu przewodniczył szef resortu Radosław Sikorski.

Prezentacji wybranych, planowanych do 2015 r. projektów promujących Polskę na świecie, poświęcone było pierwsze w br. posiedzenie Rady Promocji Polski - poinformowało Biuro Rzecznika Prasowego MSZ. Posiedzeniu przewodniczył szef resortu Radosław Sikorski.

Biuro zaznaczyło w komunikacie przekazanym PAP, że zaprezentowane w czasie czwartkowego posiedzenia projekty zakładają współdziałanie szeregu resortów.

Jak poinformowało Biuro, dyskusja dotyczyła także usprawnienia prac Rady, m.in. poprzez powołanie grup roboczych do realizacji ważnych projektów. W tym celu m.in. przyjęto uchwałę dotyczącą powołania grup roboczych do realizacji ważnych projektów promocyjnych. Projekty te to: "Promocja polskich uczelni oraz innowacyjnych projektów badawczych", "Promocja polskiej żywności i agroturystyki", "600-lecie stosunków dyplomatycznych Polska-Turcja" oraz "Marka Polska".

"Przyjęcie tych uchwał to ważny krok w kierunku wzmocnienia skuteczności Rady Promocji Polski oraz osiągnięcia większej synergii działań promocyjnych poszczególnych resortów" - podsumował posiedzenie Sikorski.

Jak poinformowało Biuro Rzecznika Prasowego, obok przedsięwzięć o charakterze stałym Rada zajmie się realizacją projektów szczególnych, np. programem "Od Mistrzostw Europy do Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej". Polega on na przekazywaniu partnerom rosyjskim polskich doświadczeń organizacji wielkiej imprezy sportowej i wspieraniu zaangażowania polskich firm w prace na rzecz infrastruktury sportowej, drogowej czy hotelowej.

W posiedzeniu, oprócz przewodniczącego oraz członków Rady, wzięli udział reprezentanci resortów: gospodarki, nauki i szkolnictwa wyższego, rolnictwa, administracji i cyfryzacji, edukacji, kultury i dziedzictwa narodowego, sportu i turystyki, rozwoju regionalnego i finansów. W spotkaniu wzięli także udział przedstawiciele stowarzyszeń firm public relations i agencji reklamowych oraz Komisji Spraw Zagranicznych Sejmu.

Rada Promocji Polski jest międzyresortowym gremium, które koordynuje działania promocyjne naszego kraju. Jest organem doradczym Prezesa Rady Ministrów. Rada formalizuje współpracę między ministerstwami oraz instytucjami i jest ciałem opiniodawczym. Jej opinie są przesyłane do Rady Ministrów.

Rada Promocji Polski jest jedynym sformalizowanym instrumentem koordynacji międzyresortowej współpracy w dziedzinie promocji. (PAP)

mzk/ eaw/ gma/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)