Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Poczta Polska: 4-proc. średnioroczny spadek rynku listów do 2018 r.

0
Podziel się:

Poczta Polska spodziewa się 4-proc. średniorocznego spadku rynku listów w
Polsce do 2018 roku. W 2013 roku grupa miała 80-100 mln zł zysku brutto - poinformowali
przedstawiciele Poczty Polskiej podczas środowego posiedzenia senackiej Komisji Gospodarki
Narodowej.

Poczta Polska spodziewa się 4-proc. średniorocznego spadku rynku listów w Polsce do 2018 roku. W 2013 roku grupa miała 80-100 mln zł zysku brutto - poinformowali przedstawiciele Poczty Polskiej podczas środowego posiedzenia senackiej Komisji Gospodarki Narodowej.

"Spodziewamy się, że do 2018 roku rynek listów w Polsce będzie spadał w średniorocznym tempie 4 proc." - powiedział Ireneusz Piecuch, wiceprezes Poczty Polskiej.

"Jest to wyzwanie dla wszystkich operatorów pocztowych. My, jako Poczta Polska, alternatywy przychodowej szukamy przede wszystkim w segmencie usług finansowych" - dodał.

Członek zarządu Poczty Polskiej Piotr Michalski poinformował z kolei, że zysk brutto grupy w 2013 roku wyniósł ok. 80-100 mln zł.

"Skonsolidowany wynik brutto grupy Poczty Polskiej w 2013 roku według wstępnych szacunków wyniósł około 80-100 mln zł. Tak więc rentowność brutto oscylowała w okolicach 1 proc. Warto zaznaczyć, że większość spółek z grupy zakończyła rok z lekko dodatnim jednostkowym zyskiem netto" - poinformował Michalski.

"W całym 2013 roku przeznaczyliśmy na inwestycje kwotę ok. 250 mln zł. Zainwestowaliśmy m.in. w flotę samochodową i umaszynowienie centrów logistycznych, sieć sprzedaży, informatyzację oraz rozwój e-usług takich jak np. Envelo" - dodał.

Przedstawiciele Banku Pocztowego dodali, że suma bilansowa banku na koniec 2013 roku wyniosła ok. 7,5 mld zł.

"Według naszych wstępnych wyliczeń suma bilansowa banku na koniec roku wyniosła ok. 7,5 mld zł, zaś nasz portfel kredytów osiągnął wartość ok. 5 mld zł. Generalnie jest tak, że z powodu braku dokapitalizowania dynamika rozwoju banku wyhamowała" - powiedział Tomasz Bogus, prezes Banku Pocztowego.

"Dlatego też, w 2014 roku chcemy dalej rozwijać nasze kanały sprzedażowe. Planujemy zwiększyć liczbę mikrooddziałów z 256 na koniec 2013 roku do 360 na koniec 2014 roku. Zwiększyć chcemy również liczbę pocztowych stref finansowych z 260 na koniec roku 2013 do 600 na koniec 2014 roku" - dodał. (PAP)

kam/ gor/ mki/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)