W piątek w siedzibie rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisana została umowa z Budimeksem na dokończenie autostrady A4 od węzła Rzeszów Zachód do węzła Rzeszów Centralny. Inwestycja kosztować będzie prawie 184 mln zł.
Jak poinformował PAP Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału GDDKiA, wykonawca będzie miał 14 miesięcy na dokończenie budowy tego 4-kilometrowego odcinka A4, który jest częścią tzw. autostradowej obwodnicy Rzeszowa.
"Do wykonania pozostała część nasypów, warstwy konstrukcyjne nawierzchni, dokończenie prac przy Obwodzie Utrzymania Autostrady i węźle autostradowym Rzeszów Zachód oraz prace wykończeniowe" - powiedział.
Oferta spółki Budimex opiewa na prawie 184 mln zł. W budżecie GDDKiA na dokończenie budowy tego odcinka A4 zarezerwowane było ponad 221 mln zł. W przetargu uczestniczyły trzy firmy oraz konsorcjum.
Pod koniec maja GDDKiA zerwała umowę na budowę odcinka autostrady A4 od węzła Rzeszów Zachód do węzła Rzeszów Centralny i drogi ekspresowej S19 z firmą Radko. Powodem odstąpienia GDDKiA od umowy był brak płynności finansowej, co wiązało się także z zajęciami komorniczymi i zgłoszonym wnioskiem o upadłość firmy Radko. Partnerami Radko w tej inwestycji były firmy Autostrada Wschodnia oraz Punj Lloyd z Indii.
Konsorcjum budowało - za ponad 441 mln zł - ośmiokilometrowy odcinek tzw. północnej obwodnicy Rzeszowa. W jego skład wchodzi 4-kilometrowy odcinek autostrady A4 i fragment drogi ekspresowej S19.
Autostrada A4 przebiegać będzie od przejścia granicznego z Niemcami w Jędrzychowicach k. Zgorzelca przez m.in. Wrocław, Opole, Katowice, Kraków, Tarnów, Rzeszów do przejścia granicznego z Ukrainą w Korczowej. Łączna długość autostrady wyniesie ok. 670 km. Podkarpacki odcinek tej trasy to ponad 160 km. (PAP)
huk/ drag/