Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Podpisano umowę na projekt terminalu promowego w porcie w Gdyni

0
Podziel się:

Do grudnia 2014 roku ma powstać projekt nowego terminalu promowego przy
Nabrzeżu Polskim w porcie w Gdyni. Nowy terminal, położony bliżej centrum miasta, ma powstać do
połowy 2016 r. Umożliwi on obsługę większych jednostek, niż obecnie wpływające do Gdyni.

Do grudnia 2014 roku ma powstać projekt nowego terminalu promowego przy Nabrzeżu Polskim w porcie w Gdyni. Nowy terminal, położony bliżej centrum miasta, ma powstać do połowy 2016 r. Umożliwi on obsługę większych jednostek, niż obecnie wpływające do Gdyni.

W piątek Zarząd Morskiego Portu Gdynia podpisał z firmą Tebodin Poland umowę na wykonanie projektu nowego terminalu promowego. Wykonawcę projektu wyłoniono w przetargu. Koszt projektu wynosi ponad 3 mln zł brutto.

Przy terminalu ma powstać ogólnodostępny parking dla stu samochodów osobowych.

Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia (ZMPG) Janusz Jarosiński powiedział PAP, że przy projektowaniu port współpracuje z wieloletnim swoim partnerem, operatorem promów "Stena Line". Jarosiński nie wyklucza, że do nowego terminala, oprócz promów "Stena Line", będą mogły zawijać też jednostki innego armatora.

Obsługa statków w nowym terminalu ma trwać nie dłużej niż 120 minut (od momentu rozpoczęcia operacji cumowania do odejścia promu). Nowy terminal promowy na Nabrzeżu Polskim w Gdyni będzie położony bliżej centrum miasta. Nowa lokalizacja pozwoli również obsługiwać większe jednostki. Do nowego terminalu będą mogły wpływać promy o długości 240 m, które "Stena Line" ma w swojej flocie. Na swój pokład mogą zabrać ok. 250 ciężarówek i 1300 pasażerów.

Marek Kiersnowski, dyrektor zarządzający Stena Line Polska uważa, że powstanie terminalu na Nabrzeżu Polskim pozwoli operatorowi rozwój linii Gdynia-Karlskrona. Nowa lokalizacja, w pobliżu wejścia do portu, pozwoli też skrócić rejs o ok. 30 minut.

Stena Line współpracuje z gdyńskim portem od 1995 roku.

ZMPG zarządza terenami i infrastrukturą portu w Gdyni na powierzchni ponad 500 ha. Na jego terenie działają niezależne spółki eksploatacyjne, m.in.: Bałtycki Terminal Drobnicowy, Morski Terminal Masowy, Bałtycka Baza Masowa, Portowy Zakład Techniczny i Wydział Usług Żeglugowych i Portowych.

Na inwestycje w rozbudowę i modernizację infrastruktury portowej ZMPG w latach 2013-2015 planuje wydać ponad 736 mln zł. Przebudowane mają być nabrzeża oraz rozbudowane drogi i koleje. W 2013 r. planowane jest wydanie ponad 217 mln zł, w przyszłym roku - ponad 302 mln zł, a w 2015 roku - ponad 216 mln zł. (PAP)

bls/ amac/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)