Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Podsumowanie kampanii "Etat Tata. Lubię to!"

0
Podziel się:

Zwiększenie zaangażowania mężczyzn w wychowywanie dzieci oraz łączenie
pracy zawodowej obojga rodziców z obowiązkami domowymi to cele kampanii "Etat Tata. Lubię to!",
którą podsumowano na czwartkowej konferencji prasowej.

Zwiększenie zaangażowania mężczyzn w wychowywanie dzieci oraz łączenie pracy zawodowej obojga rodziców z obowiązkami domowymi to cele kampanii "Etat Tata. Lubię to!", którą podsumowano na czwartkowej konferencji prasowej.

"Celem akcji było uświadomienie mężczyznom, że mogą spędzać więcej czasu ze swoimi dziećmi, przez co mogą być jeszcze lepszymi ojcami" - mówił dziennikarz Maciej Kurzajewski, który wraz żoną - Pauliną byli honorowymi ambasadorami kampanii.

Kampania "Etat Tata. Lubię to!" to część projektu "Tata jak Mama" - akcji informacyjnej na rzecz godzenia życia zawodowego i rodzinnego.

Akcja skierowana była do rodziców dzieci w wieku do siedmiu lat oraz do pracodawców, którzy realizują lub chcą realizować dobre praktyki w zakresie zatrudniania rodziców małych dzieci. Wśród głównych założeń organizatorów kampanii było m.in. podkreślenie roli ojca w życiu rodziny, co miało skutkować zachęceniem mężczyzn do czynnego udziału w wychowaniu dziecka.

Badania wykonane w ramach kampanii wykazały tendencję odchodzenia od tradycyjnego modelu rodziny w stronę partnerskiego podziału obowiązków domowych i rodzinnych. Większość mężczyzn zadeklarowała aktywny udział w wychowywaniu dzieci oraz wykonywanie czynności związanych z dbaniem o dom. Respondenci nie zgadzali się z opinią, że niepracujące osoby są lepszymi rodzicami ani, że kobiety lub mężczyźni woleliby prowadzić dom i wychowywać dzieci niż pracować zawodowo.

W ramach kampanii zorganizowano m.in. ogólnopolskie konkursy: "Dobre Praktyki Pracodawców" oraz "Dzień z Dzieckiem w Pracy". 70 firm i organizacji, które uczestniczyły w tym drugim konkursie, nagrodzono mobilnym kącikiem dla dziecka w zakładzie pracy.

Efektem konkursów w firmach uczestniczących w nich jest m.in. ustanowienie Dnia z Dzieckiem w Pracy (rodzice w sytuacji awaryjnej będą mogli zabrać dziecko do zakładu pracy) oraz stworzenie bazy dobrych praktyk w zakresie takich form zatrudnienia, które ułatwiają godzenie roli rodzica małych dzieci z aktywnością zawodową.

"Myślę, że nasz cel został osiągnięty, a akcja, którą zorganizowaliśmy, zmieni sposób myślenia Polaków, co do wychowywania dzieci oraz pozwoli na pełny rozwój zawodowy zarówno matek jak i ojców" - powiedziała Jolanta Bylica, rzecznik prasowy projektu.

Akcja rozpoczęła się w październiu ub.r. i zakończy się 30 września 2013; pomysłodawcy nie wykluczają organizacji kolejnych edycji projektu.

Kampania współfinansowana jest z środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego oraz przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej.

sier/ abr/ jbr/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)