Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Polskie toalety pod lupą... kibiców, piłkarzy i komentatorów

0
Podziel się:

80 proc. toalet w miastach, w których rozegrane będą mecze Euro 2012,
zasłużyło na tytuł "Czystej toalety" - taki jest wynik trzeciej edycji kampanii Toaleta2012.pl.
Sprawdzono też toalety w innych miastach.

80 proc. toalet w miastach, w których rozegrane będą mecze Euro 2012, zasłużyło na tytuł "Czystej toalety" - taki jest wynik trzeciej edycji kampanii Toaleta2012.pl. Sprawdzono też toalety w innych miastach.

Podczas kolejnej edycji akcji "Patrole czystości" sprawdziły toalety publiczne w sześciu polskich miastach: Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Poznaniu, Krakowie i Chorzowie. Wyniki badań przedstawiono w czwartek w Warszawie.

Dwuosobowe zespoły sprawdziły dwukrotnie - latem i jesienią - aż 400 toalet publicznych - nie tylko na stadionach, lecz również na dworcach, lotniskach, w restauracjach oraz miejscach, gdzie mogą pojawić się turyści. W dotychczasowych trzech edycjach akcji najlepiej ze wszystkich wymienionych miast wypadł Kraków, najgorzej - Gdańsk i Chorzów.

Najlepszym obiektom przyznano odznaki "Czysta toaleta". Aby zdobyć to wyróżnienie, należało uzyskać minimum 65 na 100 punktów w ankiecie, oceniającej m.in. oznakowanie toalety, jej czystość, zapach, a także obecność wyposażenia podstawowego i dodatkowego (np. wieszaków na kurtki, przewijaków dla niemowląt itp.). Dwa spośród wszystkich ocenianych w tej edycji obiektów - toaleta w restauracji Milk and Co w Krakowie oraz w Pizza Hut "Gruba Kaśka" w Warszawie uznano za toalety idealne - zdobyły maksymalną ilość punktów.

Dziennikarzom przedstawiono również wyniki badań OBOP na temat stanu toalet na polskich stadionach przeprowadzonych wśród polskich kibiców, działaczy, komentatorów i dziennikarzy sportowych. Piłkarze najbardziej uskarżali się na konieczność dzielenia łazienki z zawodnikami drużyny przeciwnej, a komentatorzy i dziennikarze sportowi na to, że dzielą je z kibicami, kibice natomiast narzekali na to, że toalet jest za mało i są za małe.

"Nasza akcja jest kampanią społeczną, mającą na celu uświadomienie społeczeństwu znaczenie problemu czystości toalet publicznych w kontekście zbliżających się Mistrzostw Europy w piłce nożnej" - powiedział prezes firmy CWS-boco, Andrzej Smółko, będącej organizatorem kampanii.

Zainteresowani przebiegiem akcji mogą śledzić wyniki na bieżąco za pośrednictwem strony internetowej kampanii (www.toaleta2012.pl), gdzie udostępnione są aktualne rankingi toalet we wszystkich miastach. (PAP)

kaz/ dki/ pz/

wiadomości
pap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)